Medi ambient

El Masnou apujarà la brossa entre un 25% i un 44% i adjudica el nou servei de recollida

Els mas­no­vins paga­ran la taxa de les escom­bra­ries entre un 28% i un 44% més cara, sense tenir en compte les reduc­ci­ons per l’ús de dei­xa­lle­ria. El govern muni­ci­pal ha apro­vat les orde­nan­ces fis­cals pel 2025 i defensa l’incre­ment per com­plir amb la nor­ma­tiva euro­pea que obliga als ajun­ta­ments a cobrir amb el 100% del cost del ser­vei.

L’actual quota tri­butària de la brossa de 115 euros és fixa per tots els habi­tat­ges amb reduc­ci­ons d’entre el 10% i el 20% vin­cu­la­des a la uti­lit­zació del ser­vei de dei­xa­lle­ria. Aquesta taxa plana es modi­fi­carà en funció del valor cadas­tral dels immo­bles i les per­so­nes que hi ha empa­dro­na­des, i que oscil·len des dels 147 euros fins als 165 euros.

Con­te­ni­dors tan­cats

El govern d’ERC, PSC i En Comú Podem defen­sen la taxa per al 2025 com un pri­mer pas cap a acon­se­guir l’ano­me­nada taxa justa, que es pre­veu imple­men­tar defi­ni­ti­va­ment un cop s’ins­tal·lin els con­te­ni­dors intel·ligents que els veïns obri­ran amb una tar­geta. “Aquests ele­ments con­di­ci­o­nen de dalt a baix la taxa i fan que la modi­fi­quem i que no tin­gui res a veure amb el que s’estava fent fins ara”, apun­tava el regi­dor d’Hisenda, Artur Gual.

En el cas dels comerços, l’import de la quota per als resi­dus també es pre­veu que en un futur pro­per tin­gui una part fixa i una de vari­a­ble. La quota tri­butària que s’haurà de pagar es cal­cu­larà en funció dels tipus de resi­dus gene­rats i la superfície del local i anirà des dels 321 euros fins als 1.986 euros per al comerços de més de 3.000 m².

Els grups de l’opo­sició de Junts i PP hi van votar en con­tra i Fem Mas­nou es va abs­te­nir.

El ple també va apro­var l’adju­di­cació a l’empresa FCC del nou ser­vei de reco­llida de neteja viària, amb un cost de 3,6 mili­ons d’euros anu­als. En aquest cas Junts i Fem Mas­nou hi van votar en con­tra i el PP es va abs­te­nir.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.