Economia

TURISME

Turisme sostenible, prioritat per a les comarques de Barcelona

Turisme cultural i de benestar, cicloturisme i enogastronomia. En conjunt, un turisme sostenible. Aquest és el pal de paller de les estratègies que es duran a terme per promocionar les estades i vacances a les comarques de Barcelona, segons es va defensar ahir en la 13a Jornada del Cercle de Turisme, la plataforma de serveis de màrqueting turístic que impulsa la Diputació de Barcelona. El motiu de la tria? Que aquest tipus de visitants fan estades més llargues i deixen un impacte econòmic més gran en el territori. Durant l’acte, també es va posar l’accent en quins seran els segments de públic que s’aniran a buscar: sènior, single i famílies.

“Sembla que les dades comencen a estar en sintonia amb el model de gestió que estem defensant i impulsant: un turisme de qualitat, més sostenible, que promou el desenvolupament econòmic però també social de les nostres destinacions”, va destacar el diputat adjunt de Desenvolupament Econòmic i Turisme de la Diputació de Barcelona, Juan Antonio Pérez García. Pérez basava la seva intervenció en les dades obtingudes aquest estiu, en què les comarques de Barcelona han experimentat un lleuger descens en el nombre de turistes respecte a l’any anterior (-3,5%) però els visitants s’hi han estat més dies (3,95 de mitjana) i han gastat més diners (741,7 euros), un augment de més del 20% en comparació amb l’estiu anterior. “El turisme continuarà creixent els propers anys i això ens interpel·la a revisar la capacitat de càrrega de les destinacions, la qualitat dels serveis i de tota la cadena de valor, així com també la maduresa de les nostres destinacions per adaptar-se al canvi climàtic”, va advertir el diputat, que va recordar que la Diputació de Barcelona treballa “per una destinació cohesionada territorialment i equilibrada econòmicament”

“Si hem aconseguit que els visitants es quedin més dies i gastin més és perquè tenim un territori potent. La línia que separa la ciutat del territori s’ha d’esborrar i això la Diputació de Barcelona ho fa molt bé”, va subratllar durant la jornada la directora general de Turisme de la Generalitat de Catalunya, Cristina Lagé. Sota el lema Ho tenim tot!, la gerenta de Serveis de Turisme de la Diputació de Barcelona, Soledad Bravo, i la cap de l’Oficina de Màrqueting Turístic de la Diputació de Barcelona, Anna M. Sánchez, van fer balanç d’algunes de les accions impulsades aquest any i van avançar que el 2025 es posarà el focus en diverses línies de producte turístic sostenible: enogastronomia, benestar, cicloturisme i turisme cultural (romànic, modernisme i turisme de pantalla), a més de continuar l’aposta pel turisme prèmium i el turisme de reunions i congressos. En el Cercle de Turisme, hi participen més de 400 empreses, ens públics i destinacions turístiques.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.