Educació

ensenyament

La Bofill proposa 4 hores setmanals de suport per als alumnes amb dificultats o baix rendiment

Planteja també grups reduïts de matemàtiques a la ESO

Els alum­nes amb difi­cul­tats o amb baix ren­di­ment acadèmic hau­rien de poder fer qua­tre hores set­ma­nals de suport per reforçar els apre­nen­tat­ges. Aquesta és una de les pro­pos­tes que ha plan­te­jat la fun­dació Bofill per rever­tir els mals indi­ca­dors que Cata­lu­nya pre­senta en algu­nes matèries, com per exem­ple en matemàtiques, que esta­ria a la cua d’Europa.

Per fer-ho pos­si­ble, la fun­dació Bofill cal­cula que serien neces­sa­ris 3.200 docents de primària, 2.300 dels quals als cen­tres públics, i 2.400 pro­fes­sors de secundària, 1.800 a la pública. La fun­dació sug­ge­reix que aques­tes qua­tre hores de reforç es podrien fer “apro­fi­tant l’horari de mig­dia” de dilluns a dijous o amb altres fórmu­les. Un altra pro­posta que plan­teja la Bofill és fer grups reduïts, de 5 alum­nes en els cen­tres de més com­ple­xi­tat i de 10 en els de menys, a l’ESO per a l’ense­nya­ment de les matemàtiques. Ho han expli­cat avui durant la pre­sen­tació de l’Anu­ari l’estat de l’educa ció a Cata­lu­nya, que ha anat a càrrec del pre­si­dent de la Fun­dació Bofill, Ismael Palacín i la direc­tora de l’Anu­ari, Mar­ga­rita León. Leon ha aler­tat que la pobresa i les desi­gual­tats “tra­ves­sen” tots els indi­ca­dors.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.