La plataforma perquè el psicòleg no s’oblidi de facturar
Una psicòloga i un enginyer creen una plataforma de gestió específica per als professionals de la salut mental
Eholo Health ha tingut tan bona acollida que tancarà el 2024 amb una facturació d’un milió d’euros i un equip de vint persones
Després d’una sessió de teràpia en què es poden tractar pacients amb trastorns de l’estat d’ànim com ara l’ansietat i la depressió, fòbies, addiccions, trastorns de l’alimentació etc., fer-los passar per caixa és un procés que incomoda els professionals de la psicologia. Així que sovint s’acaba aparcant per a més endavant. Ajornar el cobrament comporta en molts casos l’impagament de les factures, o uns esforços de gestió tan feixucs que fan desistir del cobrament. Tant és així que una anàlisi de gestió de gabinets i despatxos de psicologia va concloure que la gran majoria acumulen un gros de deutes dels pacients tan important que posa en risc la continuïtat de moltes clíniques.
“Tot el que està relacionat amb la gestió, en termes generals, sembla allunyat de la feina d’un psicòleg, i es deixa de banda. Jo mateixa ho vaig experimentar ”, explica Sònia Torras, psicòloga clínica i cofundadora, juntament amb l’enginyer i emprenedor Eduard Martí, d’una plataforma de gestió específica per a gabinets de psicologia, creada perquè aquests professionals s’oblidin de la gestió de les seves clíniques. “El nostre sistema automatitza els cobraments i s’ocupa de totes les tasques administratives de gestió de pacients, com assignar cites, reprogramar etc., i, a més a més, centralitza informes, gestiona historials clínics, transcriu sessions i fa propostes d’intervencions psicològiques, entre d’altres”, explica Torras.
La seva proposta ha estat tan ben acollida que, a penes dos anys després de la seva creació, tancaran l’exercici amb una facturació d’un milió d’euros i un equip de vint persones. “L’èxit de la nostra plataforma respecte a altres sistemes de gestió en línia ja existents és que hem omplert un buit en el mercat, amb l’especialització en les necessitats concretes dels gabinets de psicologia, i els hem donat resposta en el moment d’eclosió que han viscut després de la pandèmia”, hi afegeix Eduard Martí.
Amb seu al Tecnocampus de Mataró, la plataforma ha estat desenvolupada internament i ha anat augmentant les eines a mesura que els clients els han anat fent propostes. “Aquesta ha estat una plataforma viva que ha anat agafant forma a mesura que els nostres clients anaven reclamant solucions específiques”, comenta Torras.
De fet, la seva capacitat d’escolta del que necessitaven els psicòlegs els va fer fins i tot canviar la idea inicial de negoci amb la qual va néixer Eholo Health.
Amb la pandèmia, Sònia Torras, que aleshores exercia de psicòloga clínica a temps complet, va voler crear una plataforma que posés en contacte pacients i psicòlegs. Una mena de guia telefònica en la qual es poguessin trobar els professionals de referència. Va explicar la idea al seu amic Eduard Martí, enginyer, amb algunes incursions en el món de l’emprenedoria i, a més, apassionat per la psicologia, i pràcticament l’endemà d’aquella conversa ja tenia una proposta de plataforma. “Em va impactar la seva rapidesa i concreció i ens vam posar en marxa amb una gran dosi d’allò que mou els emprenedors: il·lusió”, recorda Torras, que avui ha hagut d’aparcar la psicologia clínica per centrar-se més en el desenvolupament d’Eholo Health.
Per posar en marxa la plataforma inicial, van disposar d’una inversió de 30.000 euros de dos àngels inversors l’any 2022 i poc després van aconseguir aixecar una ronda de 200.000 euros per poder desenvolupar la nova plataforma, ampliar l’equip, etc.
L’empresa de nova creació mira de continuar donant embranzida al projecte empresarial i planeja continuar aixecant capital per obrir nous mercats. De fet, té la mirada posada als EUA, d’una banda, perquè es tracta d’un país de grans dimensions i, de l’altra, perquè té un sistema d’atenció clínica psicològica molt semblant al de casa nostra. “Estem elaborant unes validacions de mercat per poder-hi fer el salt, perquè, a més, tenim el compromís dels inversors d’acompanyar-nos”, diu Martí. Els fundadors expliquen que, en aquesta trajectòria meteòrica, el Tecnocampus de Mataró ha estat un pilar important. Avui dia, disposen de dues oficines: l’una està destinada al departament comercial, i l’altra, per a producte, màrqueting i atenció al client.
Eholo ha estat clau per ajudar altres professionals i centres de psicologia a millorar l’atenció a pacients afectats per la dana.
Després de la tragèdia, Eholo va habilitar la plataforma de manera totalment gratuïta perquè psicòlegs, centres i organitzacions com Psicòlogues Sense Fronteres puguin tenir més eines per a l’atenció psicològica dels afectats.