Emprenedors

L’emprenedora que ajuda a trobar parella entre catalans

Després d’anys dedicada al benestar, Pilar Arbó funda una empresa que acompanya els clients a buscar una relació estable

L’empresa cerca candidats només entre els territoris de parla catalana i després de passar un test d’anàlisi psicològica

Ofereix al client serveis d’assessorament d’imatge, autoconeixement i planificació de casaments

Ena­mora’t és una empresa, amb seu a Girona, que ajuda les per­so­nes a tro­bar pare­lla, però només cir­cums­crita a l’àmbit dels Països Cata­lans i amb espe­cial cura per aquells ter­ri­to­ris més allu­nyats de les àrees metro­po­li­ta­nes.

I ho fa, d’una manera pro­fes­si­o­na­lit­zada i amb inter­venció trans­ver­sal, amb ser­veis com asses­so­ria d’imatge, coach per­so­nal, psicòloga, fins i tot una taro­tista que pre­diu si la pare­lla té pro­ba­bi­li­tats d’encai­xar en un horitzó de sis mesos, i també una pla­ni­fi­ca­dora de casa­ments, si tot el procés d’ena­mo­ra­ment fun­ci­ona. La com­pa­nyia és una res­posta a l’auge de pla­ta­for­mes digi­tals per conèixer gent que s’han con­ver­tit més en eines de tro­bada esporàdiques. Ena­mora’t vol omplir un buit pel ter­ri­tori en què se cen­tra i perquè és un model pen­sat per asso­lir rela­ci­ons esta­bles.

L’agència matri­mo­nial, com habi­tu­al­ment s’ha cone­gut aquest per­fil d’empre­ses per a les quals ara es fa ser­vir també el terme en anglès match­making, la va crear el setem­bre pas­sat Pilar Arbó, una empre­ne­dora de 60 anys que ha enge­gat dife­rents pro­jec­tes empre­sa­ri­als al llarg de la vida. Arbó, vin­cu­lada al món del benes­tar i la cosmètica, explica que una experiència per­so­nal dolenta la va ani­mar a sal­tar a aquesta acti­vi­tat per crear el que ella hau­ria vol­gut tenir. Durant anys es va for­mar en aquest sec­tor i abans de posar en marxa l’empresa ja tenia cli­ents espe­rant.

“Ena­mora’t neix d’un procés de superació vital després d’una relació sen­ti­men­tal tòxica, per aju­dar els altres a no viure el mateix que jo”, explica la fun­da­dora. Així que Arbó va defi­nir com a pri­o­ri­tat a Ena­mora’t garan­tir als seus cli­ents que els can­di­dats que conei­xe­ran han superat uns tests clínics psi­cològics, de valors i d’idoneïtat per tal que la pare­lla sigui via­ble, esta­ble i també equi­li­brada fins i tot un cop superada l’etapa de papa­llo­nes a la panxa. “Fem ser­vir mètodes avançats per ava­luar cada per­fil i asse­gu­rar-nos que cada pare­lla poten­cial tin­gui una com­pa­ti­bi­li­tat real”, insis­teix.

Arbó explica que un cop rep la comanda d’un cli­ent per tro­bar una pare­lla, Ena­mora’t dis­posa d’un període d’un any per asso­lir l’objec­tiu, si Cupido no n’ha fet una de les seves, el cli­ent té tres mesos més per pro­var-ho i, si no, pas­sarà a for­mar part de la llista de can­di­dats amb pre­ferència. Pri­mer, hi ha una etapa d’anàlisi psi­cològica i de valors del cli­ent, després l’empresa se cen­tra en la recerca de pare­lles poten­ci­als i quan troba la per­sona que creu que encaixa en el per­fil del cli­ent i que a més ha superat uns tests psi­cològics i un fil­tratge, Arbó pre­para la cita. “Busco llocs bonics, que faci­li­tin la tro­bada i que encai­xin en els interes­sos de tots dos, els pre­sento i marxo perquè flu­eixi”, des­criu l’empre­ne­dora. Ella pre­para detalls per a la tro­bada, ja sigui un petit regal o una expli­cació històrica del recor­re­gut que farà la poten­cial pare­lla entre el lloc de tro­bada i el res­tau­rant.

En aquest poc temps de vida de l’empresa de Pilar Arbó, ja ha arran­jat unes dese­nes de tro­ba­des en espais ben diver­sos com sales de ball de salsa, espais cul­tu­rals, museus o res­tau­rants per a amants del manga. “Jo no hi puc fer res perquè hi hagi aque­lla química entre tots dos, però sí que intento posar-hi l’ambi­ent per faci­li­tar-ho”, diu.

L’empre­ne­dora acom­pa­nya el cli­ent en tota la pre­pa­ració prèvia a la cita, amb asses­so­ria d’imatge si cal, reforç emo­ci­o­nal i coach per­so­nal, amb un acom­pa­nya­ment d’auto­co­nei­xe­ment i crei­xe­ment per­so­nal. I també ofe­reix ser­veis poste­ri­ors, com orga­nit­zar viat­ges o noves tro­ba­des.

El per­fil de cli­ent que ha acu­dit a aquesta empresa són per­so­nes amb un nivell soci­o­cul­tu­ral mitjà-alt i d’un ven­tall d’edats molt ampli. “I són espe­ci­al­ment de zones de l’inte­rior de Lleida, Girona, Andorra i ara també Menorca”, des­vela.

Arbó, que va posar en marxa la ini­ci­a­tiva empre­sa­rial amb els estal­vis pro­pis i sense haver de recórrer a finançament extern, explica que el model de negoci d’Ena­mora’t se sus­tenta amb l’apor­tació que fa el cli­ent quan signa el con­tracte d’un any, que és reno­va­ble si no ha tro­bat pare­lla, i els ingres­sos que gene­ren els can­di­dats si són esco­llits per a la cita.

De moment la ini­ci­a­tiva està fun­ci­o­nant dins del pla pre­vist i l’empre­ne­dora pla­neja fer-la créixer a mesura que vagi assen­tant el model. “És un negoci que demana ser molt a prop del ter­ri­tori on hi ha el cli­ent, i per tant no des­carto bus­car col·labo­ra­ci­ons amb pro­fes­si­o­nals d’allà on volem créixer”, diu l’empre­ne­dora, que explica que de moment té capa­ci­tat finan­cera per fer enlai­rar el pro­jecte.

La idea
Les bones habilitats socials de Pilar Arbó li venen des de ben jove. Quan tenia 16 anys ja li van oferir treballar en una agència matrimonial, però aleshores el seu pare no la va deixar dedicar-s’hi. Més de 40 anys després, en un moment de redefinició de la seva vida, va decidir llançar-s’hi i crear la seva agència.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.