Infraestructures

URBANISME

L’Ajuntament de Sant Pol en ple rebutja el nou accés de l’autopista

Govern i oposició hi veuen una greu afectació sobre el territori, un elevat cost ambiental i cap benefici estructural

Reclamen que la inversió de 20 milions es destini a millorar la mobilitat real del municipi

Acord unànime de govern i opo­sició de Sant Pol de Mar per rebut­jar el nou accés de l’auto­pista C-32 pro­jec­tat pel depar­ta­ment de Ter­ri­tori i que el gener pas­sat es va posar a expo­sició pública jun­ta­ment amb cinc acces­sos més pre­vis­tos en aquesta via ràpida que tra­vessa la comarca. En el dar­rer ple muni­ci­pal els grups de Junts, ERC, Més Sant Pol i la CUP van apro­var una moció en la qual dei­xen palesa la seva nega­tiva a què es cons­tru­eixi el nou enllaç que afecta també els muni­ci­pis de Canet de Mar i Sant Cebrià. L’obra, segons el pro­jecte de Ter­ri­tori, l’inte­gren dues roton­des a banda i banda de l’auto­pista que es con­nec­ten mit­jançant un nou pas infe­rior al camí de Canet de Mar a Sant Cebrià de Vallalta. La rotonda cos­tat sud con­necta amb el nucli de Canet al car­rer Ronda Doc­tor Man­resa i la rotonda cos­tat nord con­necta amb la urba­nit­zació Bella­vista i Bella­guarda.

Segons recull la moció, l’Ajun­ta­ment de Sant Pol argu­menta la nega­tiva perquè con­si­de­ren que supo­sarà una greu afec­tació al ter­ri­tori, amb un cost ambi­en­tal massa ele­vat i sense cap bene­fici estruc­tu­ral.

Al mateix temps, recla­men que la inversió pre­vista de 20 mili­ons d’euros es des­ti­nin a resol­dre els “pro­ble­mes reals” de mobi­li­tat que pateix actu­al­ment el muni­cipi, com son millo­rar la freqüència i aug­men­tar les para­des de bus o incre­men­tar el nom­bre de trens que cir­cu­len per la R1. “Sant Pol de Mar no neces­sita aquest tipus d’acces­sos per resol­dre un pro­blema que actu­al­ment no exis­teix”, recull el text. Entre els dife­rents argu­ments que pre­cisa la moció des­taca que “la mobi­li­tat per la N-II no dis­mi­nuirà atès que bona part de l’afec­tació es pro­du­eix prin­ci­pal­ment per la cir­cu­lació dels auto­cars i cot­xes amb destí a la zona turística del muni­cipi veí de Cale­lla, i just aquest enllaç no ha estat incor­po­rat al pre­sent docu­ment”. El nou enllaç de Cale­lla i la remo­de­lació del de Pineda van caure de l’expo­sició pública del gener atesa “la com­ple­xi­tat tècnica”, segons el mateix Depar­ta­ment i es va anun­ciar que s’inclou­rien en un estudi sepa­rat.

Afec­tar el medi ambi­ent

La moció espe­ci­fica que el nou accés pro­vo­carà una impor­tant afec­tació medi­am­bi­en­tal, tant de flora com de fauna, i un gran impacte sobre el ter­ri­tori i la bio­di­ver­si­tat, “afec­tant els con­nec­tors biològics i una pèrdua impor­tant del sòl agrícola”. La moció apunta que no s’ava­lua la con­nexió pre­vista amb el propi muni­cipi de Sant Pol, i de la qual es pre­veu que pot gene­rar afec­ta­ci­ons i un impacte nega­tiu de la mobi­li­tat al seu pas per les urba­nit­za­ci­ons de Bella­vista, Bella­guarda i El Farell, ubi­ca­des en un entorn de caire més rural que no pas urbà. “ Pel què fa la pla­ne­ja­ment, l’enllaç es pre­veu en la seva tota­li­tat en sòls clas­si­fi­cats pel Pla Ter­ri­to­rial Metro­po­lità de Bar­ce­lona, PTMB, d’Espais de pro­tecció espe­cial pel seu interès natu­ral i agrari, i en la banda sud de l’auto­pista espais amb pro­tecció jurídica supra­mu­ni­ci­pal”, con­creta i afe­geix que també per­ju­di­ca­ria el patri­moni arqui­tectònic i l’entorn de masies inclo­ses al Pla Espe­cial de Masies de Sant Pol de Mar, en con­cret Can Bella de Dalt, entre d’altres.

D’altra banda, des de Sant Pol con­si­de­ren exces­siu el període de 30 anys per recu­pe­rar la inversió de 20 mili­ons d’euros pre­vis­tos per l’enllaç “quan en la resta d’enllaços se situa entre els 4 i 10 anys. El gran cost ambi­en­tal no jus­ti­fica el baix retorn dels bene­fi­cis”. “Resulta com­ple­ta­ment absurda la cre­ació d’aquests acces­sos en una zona que no pot créixer més a nivell urbanístic i que no reque­reix de noves vies per acce­dir a qual­se­vol punt de la zona, uns acces­sos que la sor­tida ja exis­tent cobreix amb solvència”, manté l’escrit. La moció es farà arri­bar tant a la Gene­ra­li­tat com a la Dipu­tació i a la resta de muni­ci­pis del Maresme.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.