LA xina
Entren en vigor els aranzels xinesos a productes agrícoles dels Estats Units
Els nous aranzels xinesos a mercaderies agropecuàries dels Estats Units entren en vigor avui. Gravaran amb un 15% les importacions de pollastre, blat, blat de moro i cotó i amb un 10% les de soja, carn de porc, de boví, productes del mar, fruites, verdures i làctics, entre d’altres.
Els aranzels xinesos són la resposta a les taxes imposades prèviament per Washington contra els seus productes i fan més crua la guerra comercial iniciada pel president americà Donald Trump.
“La Xina mai ha buscat de forma deliberada que els Estats Units tinguin un dèficit comercial amb nosaltres. La situació és conseqüència de les lleis del mercat i de les estructures econòmiques d’ambdós països. Però els Estats Units també s’han beneficiat enormement del comerç amb la Xina”, ha assenyalat la portaveu xinesa d’Exteriors Mao Ning en una roda de premsa recollida per Efe. “Els que comencen una guerra comercial acaben fent-se mal a ells mateixos. Estats Units ha d’aprendre la lliçó i canviar d’actitud”, ha afegit.
El president nord-americà ha signat recentment una ordre executiva per duplicar fins al 20% els aranzels addicionals imposats al país asiàtic, una decisió presa quan tornar a la Casa Blanca perquè, segons ell, Pequín no fa prou per evitar l’entrada de fentanil als Estats Units.
La Xina ha reiterat els últims dies que considera l’explicació del republicà un mer “pretext”, atès que la política antidrogues xinesa “és una de les més estrictes del món”.