Educació

educació

Niubó es queda sola al Parlament reclamant consens sobre la fusió de matèries a batxillerat

La con­se­llera d’Edu­cació i For­mació (FP), Est­her Niubó, s’ha que­dat sola al Par­la­ment en la seva demanda de “con­sens” sobre el currículum de bat­xi­lle­rat i fusió de matèries científiques. Niubó va anun­ciar fa uns mesos que en res­posta a un reque­ri­ment del govern espa­nyol, intro­dui­ria diver­ses modi­fi­ca­ci­ons al currículum de bat­xi­lle­rat, anun­ci­ant la fusió de les matèries científiques. En con­cret, es trac­ta­ria d’uni­fi­car física i química, per una banda, i bio­lo­gia, geo­lo­gia i ciències ambi­en­tals, per una altra. “Som l’única comu­ni­tat autònoma que no té fusi­o­nada aques­tes matèries”, ha afir­mat.

Durant la comissió d’Edu­cació al Par­la­ment, Niubó ha asse­gu­rat que “en cap cas l’alum­nat perdrà hores” i ha ins­tat els grups a evi­tar la “judi­ci­a­lit­zació” de l’edu­cació i la “poli­tit­zació del currículum” de bat­xi­lle­rat, ins­tant-los a arri­bar a un con­sens en aquest canvi. Els repre­sen­tants dels grups par­la­men­ta­ris li han tras­lla­dat el seu des­a­cord amb la pro­posta de fusió de matèries i d’inten­tar com­pen­sar la pèrdua d’hores amb l’oferta d’aques­tes matèries a través d’opta­ti­ves, ja que pro­vo­carà desi­gual­tats entre els dife­rents cen­tres edu­ca­tius. I és que les opta­ti­ves que s’ofe­rei­xen als ins­ti­tuts són dife­rents per cada cen­tre i depèn de diver­sos fac­tors, entre els quals, per exem­ple, la dimensió dels cen­tres i el nom­bre de docents que poden impar­tir les matèries.

Més hores de moda­li­tat

Niubó ha rei­te­rat que la pro­posta és ampliar les hores de moda­li­tat. “Si ara hi ha 3 matèries de 3 hores set­ma­nals de moda­li­tat, es pas­sa­ria a 3 matèries de 4 hores”, ha anun­ciat, remar­cant que per tant es pas­sa­ria de 9 a 12 hores. Aquesta argu­men­tació defen­sada per Niubó, però, és vista com una mitja veri­tat per part de la pla­ta­forma Ciències en Perill i d’altres soci­e­tat científiques i col·legis pro­fes­si­o­nals del país. “La con­se­llera està fent ser­vir una fal·làcia argu­men­tant que l’aug­ment d’hores de moda­li­tat implica un aug­ment en matèries científica”, asse­gura Marc Martínez, pro­fes­sor de secundària i mem­bre de Ciències en Perill. Estan d’acord amb aug­men­tar les hores de moda­li­tat, però remarca que aquest incre­ment es refe­reix a les matèries ja fusi­o­na­des, per tant, es con­ti­nuarà per­dent en matèria científica.

Els grups par­la­men­ta­ris com Junts, ERC, la CUP i comuns han fet referència a les rei­vin­di­ca­ci­ons de Ciències en Perill durant la comissió d’Edu­cació. També sobre el fet que fa 20 anys que a Cata­lu­nya s’impar­tei­xen les matèries científiques per sepa­rat, un aspecte que dife­ren­cia el sis­tema edu­ca­tiu de la resta de l’Estat. A més, alguns d’aquests grups han recla­mat a Niubó que faci públic el con­tin­gut del reque­ri­ment enviat per l’Estat, que és el que ha moti­vat, segons ha expli­cat Niubó, la fusió de les matèries. La con­se­llera ha recor­dat que amb la modi­fi­cació el seu depar­ta­ment només fa que apli­car la llei d’edu­cació esta­tal.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.