Empreses

Informació especial

ADDiVAL, a l’avantguarda de la fabricació additiva

L’empresa ofereix solucions de disseny i producció mitjançant tecnologies avançades d’impressió 3D i forma part de l’ecosistema tecnològic d’indústria 4.0 DFactory Barcelona

ADDi­VAL és una empresa que s’ha espe­ci­a­lit­zat en la fabri­cació addi­tiva indus­trial de peces metàl·liques i de polímers amb reforçament de fibra, mit­jançant tec­no­lo­gies avançades d’impressió 3D. Forma part de DFac­tory Bar­ce­lona, Con­sorci de la Zona Franca de Bar­ce­lona.

ADDi­VAL, com explica el seu gene­ral mana­ger, Borja Bat­lle, que va fun­dar la com­pa­nyia amb Toni García i Jordi Priu, “enguany com­plirà el segon any d’acti­vi­tat, si bé els com­po­nents del seu equip ja fa entre 20 i 30 anys que estan en el sec­tor de la fabri­cació addi­tiva”. Com afe­geix, “ofe­rim solu­ci­ons a tota la cadena de valor del cli­ent: els seus pro­ces­sos indus­tri­als, la logística o el pro­ducte final”. La capa­ci­tat de crear pro­duc­tes i estruc­tu­res metàl·liques o polimèriques per a la indústria fa que ADDi­VAL es pugui moure per molts sec­tors, tot i que mol­tes de les seves solu­ci­ons es con­cen­tren en l’auto­moció i el sec­tor fer­ro­vi­ari. Les solu­ci­ons metàl·liques d’ADDi­VAL estan pen­sa­des per a apli­ca­ci­ons com la con­for­mació de metalls, injecció, sege­llat, sol­da­dura, gene­ració d’ener­gia i suport per a línies de pro­ducció auto­ma­tit­za­des. Com afirma Bat­lle, “els pro­duc­tes que fabri­quem han estat cer­ti­fi­cats pel nos­tre cli­ent, així que han d’ofe­rir una gran resistència, com­plir els estàndards més exi­gents de dura­bi­li­tat i ren­di­ment”. Pel que fa a les solu­ci­ons en polímer i fibra de car­boni, en la tec­no­lo­gia d’ADDi­VAL es reforça el polímer amb fibra de car­boni, Kev­lar i fibra de vidre, per uti­lit­zar en apli­ca­ci­ons com cali­bra­dors de pre­cisió, mot­lles, pin­ces robòtiques i diver­sos ele­ments estruc­tu­rals, amb l’opció de subs­ti­tuir peces metàl·liques com l’alu­mini.

ADDi­VAL, a més a més d’ofe­rir solu­ci­ons de pro­ducció als seus cli­ents, també crea pro­ducte propi: “Hem creat una peça inno­va­dora, un punxó d’esbo­car, que es fa ser­vir per fer cor­bats de tubs i que compta amb un sis­tema d’auto­lu­bri­cació interna i auto­bu­fat.”

Així mateix, aquesta empresa, que s’ha esta­blert al DFac­tory Bar­ce­lona, no des­cuida el ves­sant d’R+D; no deba­des, Borja Bat­lle va estar tre­ba­llant set anys al cen­tre tec­nològic Lei­tat. “Volem explo­rar la pos­si­bi­li­tat de crear pro­duc­tes inno­va­dors mit­jançant la fabri­cació addi­tiva, i n’és un exem­ple el pro­jecte d’un reac­tor de meta­nol per gene­rar hidro­gen.” En aquest pro­jecte, empès per un con­sorci for­mat per Lei­tat, IREC, Viver­cle­an­tech i ADDi­VAL, es dis­se­nya un reac­tor dual de refor­mat de meta­nol i amoníac mit­jançant fabri­cació addi­tiva metàl·lica, per gene­rar fins a 1 kW d’hidro­gen i així pro­duir ener­gia reno­va­ble a demanda. Borja Bat­lle espera que els pròxims anys hi hagi “un boom del metall”: “Sor­tirà millor per preu impri­mir deter­mi­na­des peces que pro­duir-les de manera con­ven­ci­o­nal.” Així mateix, a diferència del que passa ara, “mol­tes empre­ses pre­sen­ta­ran al públic el seu pro­ducte asse­nya­lant expres­sa­ment que és fruit de la fabri­cació addi­tiva”.

ADDi­VAL està for­mada actu­al­ment per qua­tre per­so­nes i ocupa un espai de 170 metres qua­drats a DFac­tory.

Tecnologies d’última generació

ADDiVAL fa servir les tecnologies més avançades del mercat, que li proporcionen molta flexibilitat en la seva oferta de serveis.

Metal Powder Bed Fusion (MPBF), sistema làser múltiple per fondre i fusionar partícules de pols metàl·lica capa per capa, fa servir maquinària d’impressió de la britànica Renishaw per crear geometries complexes i peces d’alt rendiment.

Metal Fused Filament Fabrication (MFFF), amb maquinària Markforged, permet que filaments metàl·lics es dipositin capa per capa. Després de la impressió, les peces se sinteritzen per eliminar l’aglutinant i solidificar el metall. És òptima per a components metàl·lics funcionals i duradors.

Continous Fiber Reinforcement Polymer (CFF), també amb tecnologia Markforged, fa servir filaments de polímer, incrustats amb fibres de carboni, Kevlar o vidre, i es dipositen capa per capa per crear peces compostes. Amb aquest procés es poden obtenir components lleugers però d’una gran resistència, ideals per a aplicacions estructurals de les quals se n’hagi de garantir la durabilitat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.