Economia

Guerra comercial

Stellantis aplica un ERO temporal a 900 treballadors dels EUA pels aranzels

La mesura és una conseqüència directa dels aranzels al sector de l’automòbil

El grup ha aturat la producció de dues fàbriques de muntatge al Canadà i Mèxic per a les quals treballen els tres centres afectats als Estats Units

El grup auto­mo­bilístic Ste­llan­tis ha comu­ni­cat a les plan­ti­lles de tres de les seves fàbri­ques dels Estats Units que apli­carà un expe­di­ent de regu­lació tem­po­ral d’ocu­pació (ERTO) a uns nou-cents tre­ba­lla­dors, segons infor­men mit­jans locals. La mesura és una con­seqüència directa dels nous aran­zels impo­sats pel pre­si­dent nord-ame­ricà, Donald Trump, al sec­tor de l’automòbil.

L’ERTO afec­tarà dues plan­tes d’estam­pat a l’estat de Mic­hi­gan i una altra que pro­du­eix trans­mis­si­ons a la veïna Indi­ana, totes al nord del país. El grup jus­ti­fica els aco­mi­a­da­ments tem­po­rals per la decisió d’atu­rar tem­po­ral­ment la pro­ducció de dues plan­tes de mun­tatge de vehi­cles al Canadà i a Mèxic, res­pec­ti­va­ment, a les quals ser­vien els tres cen­tres afec­tats.

En un cor­reu electrònic enviat dijous als emple­ats, el cap d’Ste­llan­tis als EUA, Anto­nio Filosa, explica que la durada de l’ERTO està vin­cu­lada als aran­zels, que han creat un ambi­ent d’“incer­tesa”. “Con­ti­nuem ava­lu­ant els efec­tes a mitjà i llarg ter­mini d’aques­tes taxes sobre les nos­tres ope­ra­ci­ons, però també hem deci­dit pren­dre algu­nes acci­ons imme­di­a­tes, inclosa la pausa tem­po­ral de la pro­ducció en algu­nes de les nos­tres plan­tes de mun­tatge cana­denca i mexi­cana”, argu­menta Filosa. “Aques­tes acci­ons afec­ta­ran alguns emple­ats de diver­ses de les nos­tres ins­tal·laci­ons d’estam­pació i trans­missió dels EUA que donen suport a aques­tes ope­ra­ci­ons”, afe­geix.

Una de les fàbri­ques que Ste­llan­tis ha deci­dit atu­rar és la cana­denca de Wind­sor, que pro­du­eix el mono­vo­lum Chrys­ler Paci­fica i l’elèctric Dodge Char­ger Day­tona EV. L’altra planta que ha suspès la pro­ducció és la mexi­cana de Toluca, on es fan els SUV Jeep Com­pass i l’elèctric Jeep Wago­neer EV. L’atu­rada durarà almenys un més.

La pre­si­denta del sin­di­cat cana­denc Uni­for, Lana Payne, ha lamen­tat les deci­si­ons de l’admi­nis­tració Trump i ha adver­tit que “els aran­zels per­ju­di­ca­ran els tre­ba­lla­dors del sec­tor de l’automòbil gai­rebé imme­di­a­ta­ment”. “Trump està a punt d’apren­dre de la manera més dura com d’inter­con­nec­tat està el sis­tema de pro­ducció nord-ame­ricà, amb els tre­ba­lla­dors de l’automòbil pagant el preu d’aquesta lliçó”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.