Eines

La innovació: l'únic camí per a una societat de prestacions avançades

Una utilització eficaç de les TIC ens por oferir una clara millora en la competitivitat de les empreses i facilitar el benestar i la qualitat de vida dels ciutadans xxx

La Generalitat ha decidit donar un fort impuls a les tecnologies
La factura electrònica genera un estalvi de costos evident

Avui dia, ningú ja no dubta que la incor­po­ració a la Soci­e­tat Digi­tal és un dels rep­tes de pre­sent més impor­tants de les soci­e­tats avançades, molt pro­ba­ble­ment un canvi tan pro­fund com el que es va pro­duir fa 150 anys amb el pas a l'etapa indus­trial.

Les tec­no­lo­gies de la infor­mació i la comu­ni­cació, les ano­me­na­des TIC, ens per­me­ten pro­po­sar-nos rep­tes nous i també deman­den res­pos­tes i solu­ci­ons inno­va­do­res en diver­sos àmbits d'actu­ació, tant a escala social, com cul­tu­ral, econòmica o tec­nològica.

Una uti­lit­zació eficaç de les TIC ens por ofe­rir una millora clara en la com­pe­ti­ti­vi­tat de les empre­ses, faci­li­tar el benes­tar i la qua­li­tat de vida dels ciu­ta­dans i poten­ciar l'eficiència de l'Admi­nis­tració fins al punt de trans­for­mar les ciu­tats i con­ver­tir-les en ciu­tats intel·ligents.

Històrica­ment, per asse­gu­rar el millor apro­fi­ta­ment d'aques­tes tec­no­lo­gies, les soci­e­tats refe­rents en aquest camp sem­pre han dis­po­sat d'una Admi­nis­tració pública que ha actuat de motor i d'impuls de les TIC.

Cons­ci­ent d'això, la Gene­ra­li­tat de Cata­lu­nya s'ha pro­po­sat l'asso­li­ment d'aquest objec­tiu però amb el con­ven­ci­ment que l'Admi­nis­tració no pot actuar tota sola ni de manera uni­la­te­ral. El paper de l'Admi­nis­tració ha de ser el de cata­lit­za­dor, dina­mit­za­dor i difu­sor, però l'èxit en l'objec­tiu final només serà pos­si­ble amb una col·labo­ració estreta entre el sec­tor públic i el sec­tor pri­vat.

D'aquesta manera, en la Gene­ra­li­tat, han deci­dit donar un fort impuls al sec­tor i uti­lit­zar els recur­sos de com­pra pública per donar suport a la inno­vació i dina­mit­zar-la amb el llançament i el suport de pro­jec­tes emblemàtics.

D'aquests pro­jec­tes, en l'àmbit empre­sa­rial, cal­dria des­ta­car-ne de manera prin­ci­pal:

L La poten­ci­ació de la fac­tura electrònica, com a procés admi­nis­tra­tiu que genera estalvi de cos­tos i l'aug­ment de pro­duc­ti­vi­tat, tant dins de la pròpia admi­nis­tració en els pro­ces­sos de com­pra pública com en el mer­cat pri­vat, pro­mo­vent-ne la implan­tació entre les pimes cata­la­nes.

L L'impuls al comerç electrònic com a eina inter­na­ci­o­na­lit­za­dora de les nos­tres empre­ses.

L El llançament de les ane­lles sec­to­ri­als, com a entorn de tre­ball col·labo­ra­dor i accés a recur­sos cap­da­van­ters de les empre­ses.

D'altra banda, més rela­ci­o­nat amb la inno­vació en ser­veis públics, els prin­ci­pals pro­jec­tes impul­sats per la Gene­ra­li­tat es rela­ci­o­nen amb:

L L'àmbit de la salut, i d'ins­tru­ments com el pla de Salut, que inte­gra els següents pro­jec­tes estratègics: la Història Clínica Com­par­tida de Cata­lu­nya (HC3), la Car­peta Per­so­nal de Salut, el pla de Digi­ta­lit­zació de la Imatge Mèdica, la Tele­me­di­cina i la Tele­as­sistència i la Recepta Electrònica (Rec@​t).

L L'edu­cació, amb el Pro­grama Edu­CAT 2.0 amb què es pretén gene­ra­lit­zar l'ús de les tec­no­lo­gies per a l'apre­nen­tatge i el conei­xe­ment (TAC) a tots els cen­tres del ser­vei d'Edu­cació de Cata­lu­nya.

L I a través del por­tal Dades Ober­tes Gen­cat, l'eficiència en la uti­lit­zació de les dades de caràcter públic, amb l'objec­tiu de fomen­tar l'ús i la reu­ti­lit­zació de la infor­mació pro­ce­dent de l'Admi­nis­tració.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.