Eines

Worldcoo sap treure rendibilitat a la RSC

Tres joves catalans posen en marxa una plataforma de microfinançament que busca recaptar donacions empresarials per a projectes socials a canvi de bona reputació

Una empresa que associï el seu nom a Worldcoo mostra ser responsable i sensible

Abans de començar a ope­rar de manera efec­tiva (té pre­vista la seva entrada en ser­vei a par­tir de l'11 de desem­bre), la pla­ta­forma cata­lana World­coo ja ha acon­se­guit un nota­ble ressò en les xar­xes soci­als i en alguns mit­jans de comu­ni­cació. L'entu­si­asme que hi posen els cre­a­dors de la idea a l'hora d'expli­car el pro­jecte és enco­ma­nadís i, pre­ci­sa­ment, aquest és l'efecte que per­se­guei­xen per sumar el màxim de com­pli­ci­tats pos­si­ble. I ho per­se­guei­xen no només amb la fina­li­tat de fer ren­di­ble el negoci com més aviat millor sinó que la seva fita es plan­teja amb un clar rere­fons soli­dari. World­coo té certa pàtina altru­ista perquè és una eina apta i eficaç per cap­tar diners que ser­vei­xin per finançar pro­jec­tes soci­als.

La tra­moia de World­coo s'arti­cula al vol­tant del for­mat clàssic de xarxa de micro­fi­nançament (crowd­fun­ding) però s'hi suma un ele­ment que deter­mina el caràcter dife­ren­cial de la pla­ta­forma: “Nosal­tres no ens que­dem ni un cèntim del que va des­ti­nat al pro­jecte”, explica Sergi Figue­res, lli­cen­ciat en dret i en admi­nis­tració i direcció d'empre­ses i que jun­ta­ment amb els engi­nyers Ber­nat Mir i Aureli Bou han posat en marxa la idea. És Aureli Bou qui, en un vídeo que han pen­jat a You­tube, des­taca que World­coo “can­viarà el model actual de micro­do­na­ci­ons”.

El punt de par­tida de la seva idea és que qui aporta diners a una causa solidària no té perquè finançar, ni que sigui de retruc, els inter­me­di­a­ris. D'aquesta manera, les apor­ta­ci­ons que es facin als pro­jec­tes que hi hagi en marxa a World­coo van des­ti­na­des ínte­gra­ment a finançar el pro­jecte final. Lla­vors, quina mena de negoci és aquest?

Sergi Figue­res explica: “Nosal­tres a qui cobrem és a les empre­ses que deci­dei­xin fer de mece­nes d'un pro­jecte perquè, a canvi, els donem una eina de comu­ni­cació potent que rever­teix en la seva bona imatge.”

Tenen clar que l'objec­tiu a asso­lir és que “s'iden­ti­fi­qui World­coo com una cosa bona” i, per tant, ente­nen que qual­se­vol empresa que vegi el seu nom lli­gat a la pla­ta­forma en treu, automàtica­ment, ren­di­ment en ter­mes de publi­ci­tat posi­tiva asso­ci­ada a la res­pon­sa­bi­li­tat social cor­po­ra­tiva (RSC). “Si s'asso­cia el nom d'una empresa amb World­coo, l'empresa està demos­trant que és res­pon­sa­ble i sen­si­ble a les neces­si­tats soci­als i, per tant, això li és útil. Ima­gi­nem que una empresa es vol inter­na­ci­o­na­lit­zar, si col·labora en un pro­jecte que s'està duent a terme en aquell ter­ri­tori, pel que fa a imatge en traurà un bene­fici. Aquesta bona imatge és la que li pro­cura World­coo.”

Aureli Bou des­taca que “les empre­ses des­ti­nen molts recur­sos als seus pro­jec­tes de RSC i això World­coo els ho faci­li­tarà. És una eina eficaç per a la gestió i comu­ni­cació. Per­met a les empres esta­blir llaços amb els seus cli­ents finals a través de la par­ti­ci­pació comuna en cau­ses soci­als”. Figue­res afe­geix que “les empre­ses estan satu­ra­des que els arri­bin oenagés dema­nant suport sense que hi hagi un pro­jecte clar i defi­nit. Nosal­tres pre­sen­tem no només el pro­jecte sinó que els fem un segui­ment de l'impacte que ha gene­rat pel que fa a imatge la seva impli­cació. Pro­vem de fer tan­gi­ble una cosa tan intan­gi­ble com és la bona imatge”.

World­coo no dis­cri­mina dona­tius i cana­litza les dona­ci­ons indi­vi­du­als i l'apor­tació empre­sa­rial. En aquest cas, l'empresa que hi par­ti­cipa lliga la seva imatge a aquell pro­jecte. Sobre els recels que, entre els donants indi­vi­du­als, pugui gene­rar l'asso­ci­ació d'un pro­jecte a la marca d'una empresa, Figue­res des­taca: “El codi ètic que hem redac­tat és molt estricte i no farem d'apa­ra­dor d'empre­ses arma­mentísti­ques, ni de les que es dedi­quen a comer­ci­a­lit­zar amb la pell d'ani­mals, ni amb tabac ni amb alco­hol d'alta gra­du­ació.”

World­coo, que ha dis­po­sat del suport de l'Ins­ti­tut Euro­peu de la Tec­no­lo­gia (KIC), arrenca amb pro­jec­tes pre­vis­tos a Cata­lu­nya, Nica­ra­gua, Etiòpia i Níger.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.