Emprenedors

Creadora de fires singulars

Evident organitza des de Badalona esdeveniments temàtics

La crisi ens ha fet reinventar i buscar noves propostes per tirar endavant

L'experiència adquirida en empreses dedicades a l'organització d'esdeveniments va servir a Anna Ventura per fer un salt endavant i muntar el seu propi negoci. En aquell moment, Ventura afrontava per primer cop la maternitat. La necessitat de mantenir la seva carrera professional i la voluntat de compaginar-la amb la cura de la seva filla la van portar a establir-se a Badalona, la ciutat on viu. Així va néixer Evident, una empresa dedicada a l'organització de tota mena d'esdeveniments. Un crèdit ICO li va permetre posar les bases del negoci, que es va crear amb dues branques separades: la d'organització d'esdeveniments públics i adreçats a empreses i l'orientada cap a les celebracions privades.

Al cap de poc temps, Evident atenia els primers clients. Empreses i associacions de comerciants van començar a confiar en Evident mentre que el negoci destinat a particulars tenia una arrencada molt més lenta. Segons Ventura, es coneix poc la tasca dels organitzadors d'esdeveniment com ara casaments i comunions i “encara són molt pocs els que contracten una empresa privada per organitzar festes familiars”.

Els primers anys es van centrar en convencions per a empreses privades i campanyes d'imatge i de dinamització de centres comercials, que els van portar a organitzar esdeveniments arreu de Catalunya i també a Madrid. Les seves campanyes van arribar a associacions de botiguers de Sant Cugat, Badalona, l'Hospitalet de Llobregat, Argentona, Vilassar de Mar, el Masnou i Alella, entre d'altres. Des d'Evident s'ocupaven des de les tasques de comunicació i cartells fins a oferir activitats d'animació, tallers i tota mena de propostes originals per dinamitzar campanyes de Nadal i dates assenyalades.

La arribada de la crisi va provocar que alguns dels seus millors clients, les associacions de botiguers, tinguessin una retallada dràstica en les subvencions que rebien. La reducció dels pressupostos dedicats a la dinamització va fer que l'activitat d'Evident se'n ressentís, perquè entitats i empreses van haver de retallar les campanyes de dinamització i, en alguns caos, les van deixar de fer.

Per això, va arribar el moment de “reinventar-se”, en paraules d'Anna Ventura, que explica que l'empresa va centrar els seus esforços en l'organització de fires temàtiques i va potenciar aquest mercat. L'emprenedora explica que va començar estudiant el sector “per veure què hi podíem aportar i buscar novetats”. L'objectiu era convertir fires temàtiques en grans esdeveniments.

Les fires són una via per dinamitzar espais i també funcionen de pol d'atracció cap al comerç local. A hores d'ara hi ha pocs ajuntaments que disposin d'un departament específic per fer-se'n càrrec de l'organització. En el cas d'Evident, és una empresa privada que assumeix els riscos de muntar una fira i es fa càrrec de les despeses que genera. Anna Ventura va decidir fer les primeres proves a Badalona i va elaborar un calendari amb diferents propostes. D'aquestes, algunes han reeixit i d'altres no han aconseguit atraure prou interès per mantenir-se. Ventura assegura que quan es munta una fira “la primera edició mai és rendible, la segona poques vegades i l'èxit es comença a veure a partir de la tercera edició, però, tot i això, cal treballar molt i sumar implicacions per mantenir-se”.

Un dels esdeveniments ensenya d'Evident és la Fira Modernista de Badalona, que aquest any arriba a la quarta edició i que ha anat creixent i sumant activitats des del principi. La clau de l'èxit és, segons Anna Ventura, “tenir idees noves i posar-les a la pràctica”. Cal anar reformulant algunes propostes com ara la Fira d'Arts Tèxtils, que aquest any arriba a la tercera edició, incorpora la pastisseria creativa i passa a anomenar-se Fil, Paper i Sucre. Innovar per sobreviure.

Alimentació, salut i consum responsable

La fira Badaterra és un dels esdeveniments creats per Evident que ha aconseguit fer-se un lloc i que afronta la segona edició aquest cap de setmana. La idea de la fira és abordar l'ecologia des de diferents vessants i sumar expositors i activitats complementàries. La bona alimentació, la salut i el consum responsable són els eixos de la fira que s'instal·la a la plaça de Pompeu Fabra de Badalona. Entre les novetats d'aquest any destaca un mercat d'intercanvi de roba usada, la participació del col·lectiu de reciclat artístic Drap Art i la presència de la gastronomia local amb la participació d'una quinzena de restaurants de la ciutat que oferiran un vermut artesà i un aperitiu de la terra.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.