Facilitant compres a pimes i autònoms
La plataforma Doiser.com ofereix a professionals els mateixos descomptes que les grans companyies en les seves compres diàries
Gairebé tres anys van necessitar Ignasi Comellas, Òscar Puig i Daniel Otero per començar a fer operatiu Doiser.com, un portal a internet que ofereix als professionals autònoms i de la petita i mitjana empresa (pime) descomptes que poden arribar al 75% en les seves compres diàries i de serveis en més de 40 àmbits de negoci, com ara informàtica, material d'oficina, telefonia, energia, logística, viatges, missatgeria, gestoria, lloguer de vehicles i xecs de menjar, entre molts altres. El funcionament és senzill, ja que l'usuari, registrant-se prèviament, podrà consultar les ofertes i posar-se en contacte amb els proveïdors per sol·licitar-los pressupost i, si li interessa, contractar-los i fer la compra en línia.
Un projecte de Master in Business Administration (MBA) va ser l'inici d'aquesta plataforma el 2008. Van estar el primer any buscant finançament per tirar endavant la idea, que es va concretar gràcies a la xarxa d'àngels inversors, l'aportació familiar i un petit crèdit bancari. Amb els 400.000 euros necessaris per engegar el negoci, no va ser fins la segona meitat del 2011 que van posar-lo en obert a la xarxa després de tancar acords amb proveïdors i concretar les eines de treball. L'empresa va tancar el 2012 consolidant el concepte de negoci i “solidificant-lo”, i esperen que aquest any sigui el del creixement. Actualment disposen d'una xarxa de més de 200 proveïdors, una xifra que esperen “doblar a curt termini”, explica Comellas, que és el responsable de l'àrea comercial.
L'empresa neix amb la voluntat de ser una plataforma per a petits professionals que puguin gaudir dels mateixos avantatges o fins i tot superiors als que obtenen les grans companyies. Precisament, la força i el volum de la demanda –actualment ja tenen més de 60.000 usuaris compradors professionals arreu de l'Estat espanyol, entre autònoms, pimes, administratius i treballadors de departaments de compres– és el que els permet negociar amb els proveïdors bones condicions per als usuaris. L'any passat van generar uns 2,5 milions d'euros mensuals en pressupostos sol·licitats i enguany volen arribar a multiplicar per tres aquest import. Els petits empresaris que l'utilitzen ara poden destinar el temps que abans dedicaven a buscar proveïdors de confiança a la seva activitat principal.
Amb els proveïdors es pacta específicament i el guany de Doiser.com es concreta en el cobrament de quotes per estar a les plataformes de proveïdors, depenent de la línia de productes i si aquests són estratègics, del volum que generen o de l'abast del mateix proveïdor. En qualsevol cas, destaquen que també és un avantatge per als proveïdors, ja que els dóna “molta visibilitat” i els facilita arribar a nous clients amb poc esforç, argumenta Comellas. I una mostra que també els és beneficiós és que cada vegada hi ha més proveïdors que els vénen a buscar.
Però els tres socis també remarquen que no són “un directori d'empreses”, ja que mostren als clients sis proveïdors com a màxim per àmbit geogràfic amb qui es poden posar en contacte. I ho fan amb garanties, ja que ofereixen proveïdors líders dels seus sectors i havent passat un sistema de valoracions previ. A més, hi afegeix Puig, els proveïdors són avaluats constantment pels mateixos usuaris, que poden manifestar les seves opinions i valoracions a la mateixa plataforma.
Doiser.com tancarà aquest any una altra cerca d'inversors per créixer i poder plantejar-se també ser operatius fora de l'Estat espanyol, aprofitant l'auge de les operacions de compra per internet. L'empresa també ha fet enguany un trasllat de seu, però mantenint-se a Terrassa, concretament al viver d'empreses municipal Quadrant.0, ubicat al rehabilitat edifici industrial del Vapor Gran. Actualment a l'empresa treballen quatre persones a temps complet i se n'hi incorporaran dues més, i també donen feina a cinc persones a temps parcial.
Facilitant compres a pimes i autònoms