Emprenedors

Buscar hotel amb les teves paraules

Un portal web, Fogg, ofereix trobar el que es vol amb un llenguatge natural i sense filtres

Una tecnologia de processament del llenguatge natural entén què vol el client
Fogg permet triar entre 300.000 hotels en un total de 180 països”

Tro­bar hotel a inter­net no és tan sen­zill ni tan ràpid com sem­bla. Posar-se a bus­car l'esta­bli­ment que encaixa amb el que el cli­ent vol, on el vol i en les con­di­ci­ons més adi­ents pot repre­sen­tar tot un matí, o més, de feina. Un dels pro­ble­mes que l'usu­ari troba és que l'oferta de por­tals de recerca d'hotels és immensa, i men­tre en una reco­ma­nen un lloc amb un preu, a l'altra el pre­sen­ten més barat o més car. I tot això espe­rant que el cer­ca­dor hagi entès el que l'usu­ari li està dema­nant exac­ta­ment. Final­ment, si es volen lle­gir les opi­ni­ons sobre els llocs esco­llits, també caldrà inver­tir-hi temps, ja que cadas­cun d'aquests llocs té regis­tra­des les seves opi­ni­ons, dei­xa­des per moltíssims dels cli­ents que han aco­llit.

Aquesta rea­li­tat va ser detec­tada fa tres anys per un grup d'empre­ne­dors que van deci­dir crear Fogg, un cer­ca­dor d'hotels que, es dife­ren­cia de la com­petència d'aquest tipus d'eines a inter­net, perquè uti­litza el llen­guatge natu­ral per aju­dar el con­su­mi­dor a esco­llir entre 300.000 hotels en 180 països. Segons el direc­tor d'ope­ra­ci­ons de Fogg, Alfredo Alonso, “la idea sor­geix en iden­ti­fi­car el pro­blema que, quan es busca un hotel a la xarxa, el temps de cerca és exces­siu”. “Ens vam pro­po­sar reduir-ne el temps, d'hores a minuts, i vam pri­o­rit­zar el fet que es pogués uti­lit­zar un llen­guatge natu­ral, propi de l'usu­ari, sense fil­tres”, explica.

El cer­ca­dor, desen­vo­lu­pat per un equip d'engi­nyers repar­tits entre Bar­ce­lona, Madrid i Lon­dres, es fruit de 3 anys d'I+D, en col·labo­ració amb grups de recerca com la Uni­ver­si­tat d'Oxford i la Uni­ver­si­tat Politècnica de Cata­lu­nya. Segons Alonso, el por­tal basa la seva eficiència en tres punts bàsics: el pri­mer és el temps de recerca, en què, per començar, no cal omplir llargs for­mu­la­ris ni donar gaire dades. “Gràcies a això”, subrat­lla Alonso, “el temps de fil­trar, que per a l'usu­ari pot ser tediós i pesat, s'escurça pel fet que en el cas de Fogg el por­tal només neces­sita una des­cripció del que es busca escrita amb les pròpies parau­les de qui el busca”. Fogg, gràcies a la seva avançada tec­no­lo­gia de pro­ces­sa­ment del llen­guatge natu­ral, entén les neces­si­tats dels usu­a­ris a la pri­mera,i per­met tro­bar, mit­jançant una única recerca, els hotels que s'ajus­ten a les pre­ferències del cli­ent. Alonso des­criu l'exem­ple d'una petició: “Bus­car un hotel als Alps suïssos que accepti mas­co­tes pot ser llarguíssim en altres webs; en canvi, en la nos­tra, és un moment, perquè l'usu­ari no ha mal­gas­tat el temps omplint for­mu­la­ris, pun­xant en des­ple­ga­bles i fil­trant resul­tats com ara el lloc, les nits d'estada, el preu, si és fuma­dor o no fuma­dor, i si vol una habi­tació exte­rior, entre molts altres.” “Fogg s'hi adapta i ofe­reix una experiència de recerca molt més sen­zi­lla i humana”, con­clou.

El segon apar­tat en què el por­tal marca la diferència és en la com­pa­ració de preus: “Fogg per­met que no s'hagi d'anar enda­vant i endar­rere per com­pro­var quin pot ser el millor preu per a un hotel; queda tot en un sol punt.” El por­tal busca preus a totes les webs i com­para els preus de les prin­ci­pals webs de viat­ges a tot el món, i troba sem­pre la millor oferta i estal­via a l'usu­ari l'esforç de repe­tir el procés en cadas­cuna de les webs.

Final­ment, hi ha un ter­cer apar­tat en què el por­tal de Fogg pre­senta una altre fet dife­ren­cial: el de les opi­ni­ons que els usu­a­ris dei­xen sobre els esta­bli­ment. A Fogg, les cites que­den resu­mi­des totes en un sol punt en el qual es poden con­sul­tar alhora. Al mateix temps, és capaç d'ana­lit­zar les opi­ni­ons de totes les webs i resu­mir-les automàtica­ment per sim­pli­fi­car la seva lec­tura al con­su­mi­dor. En aquest sen­tit, pre­senta un com­pendi de comen­ta­ris breus com ara, per exem­ple, “16 hos­tes diuen que les vis­tes des de l'habi­tació són fantàsti­ques” i “el 70% dels cli­ents d'aquest hotel són pare­lles”.

Els cre­a­dors del por­tal es mos­tren molts satis­fets dels resul­tats obtin­guts en el pri­mer any de fun­ci­o­na­ment i asse­gu­ren que el feed­back que han obtin­gut fins ara és molt posi­tiu. Pel que fa al futur, con­si­de­ren que abans de d'obrir-se es volen con­so­li­dar a l'Estat espa­nyol. Ara la web està en cas­tellà i anglès, però no des­car­ten la pos­si­bi­li­tat d'expan­dir-se i tra­duir el por­tal a altres idi­o­mes ben aviat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Buscar hotel amb les teves paraules

Publicat a