Emprenedors

Llibres d'art per a totes les butxaques

Art Books for Less és un web que ofereix volums d'editorials especialitzades i museus amb un descompte de més del 40%

Volem arribar a ser el Privalia dels llibres d'art per posar-los a l'abast de tothom

Posar els llibres d'art a l'abast de totes les butxaques és l'objectiu dels creadors d'Art Books For Less, un web on es poden trobar llibres il·lustrats d'art, disseny, arquitectura i fotografia a uns preus entre un 40 i un 60% per sota del preu oficial. José María Carrasco, Xavi Forné i Ramon Aused són els tres emprenedors que han posat en marxa aquesta iniciativa que adapta el concepte d'outlet o club privat de venda online als llibres procedents d'editorials especialitzades i centres d'art. La idea és donar una alternativa de venda als editors que acumulen estocs de llibres en magatzems, que no han perdut actualitat però que difícilment es podran arribar a comercialitzar pels canals convencionals. Els preus que s'hi ofereixen els fan atractius a un públic interessat en la cultura però que no es pot permetre pagar el preu que costen aquest tipus d'obres.

El web presenta entre cinc i set llibres nous cada tres dies. D'aquesta manera tots els volums oferts tenen la mateixa visibilitat i els usuaris poden copsar amb un sol cop d'ull si els interessa el que està en oferta. “La rotació dels llibres fa més atractiu el web”, explica José María Carrasco, responsable de comunicació i i relació amb les editorials. Art Books for Less vol donar la mateixa visibilitat a tots els llibres i allunyar-se així dels outlets online on s'acumulen multitud de productes i és complicat trobar ràpidament el que es busca. “Qui li agrada el món de l'art té molt clar el que busca, no necessita veure setanta llibres per trobar allò que realment li interessa”, argumenta Carrasco, que afegeix que la voluntat és que totes les editorials tinguin les mateixes oportunitats i que cada tres dies les ofertes incloguin volums de diferents temàtiques. Els usuaris també tenen l'opció de subscriure's a una newsletter i cada setmana reben informació de les novetats.

Apropar la cultura.

Els impulsors de la iniciativa destaquen també la importància d'apropar aquestes obres a poblacions que no disposen de llibreries especialitzades. “Les persones que viuen a Barcelona o a Madrid tenen un concepte diferent perquè són a prop dels grans centres d'art, però la gent de llocs més allunyats ho tenen més complicar per accedir a aquesta mena de llibres”, assegura Xavi Forné, coresponsable del disseny del web, que avala les seves paraules amb el creixement que han tingut a les xarxes socials i els comentaris favorables que reben dels usuaris. Un altre avantatge és que els compradors reben els volums a casa seva i les despeses d'enviament estan incloses al preu final de venda del llibre que apareix al web. Els editors posen el preu i s'encarreguen directament de l'enviament dels llibres.

El web es va posar en marxa a principi de febrer amb vuit editorials i en un mes ja han arribat a tenir-ne tretze i una desena més estan interessades a participar-hi més endavant. Els responsables de la iniciativa asseguren que han parlat amb una setantena d'editorials i s'ha trobat que a algunes no els ha interessat el projecte, d'altres no ho han entès i en el cas d'alguns centres d'art i museus que depenen d'alguna administració pública, el procés és més complicat. N'hi ha d'altres que els han demanat veure com funciona per sumar-s'hi en el futur. L'objectiu és aconseguir una base d'unes deu editorials cada mes. “Ja sabem que no seran sempre les mateixes perquè no totes tenen tants llibres per oferir aquests descomptes”, manté el responsable de comunicació del projecte. De moment, tots tres estan molt satisfets amb l'arrencada d'Art Books for Less. “Hem fet el web que nosaltres, com a amants de l'art, volíem que existís”, expliquen. El primer mes de funcionament es va tancar amb un centenar de llibres venuts, 7.100 visitants únics al web i milers de seguidors a les xarxes socials. Tot tres mantenen les seves ocupacions al marge del projecte i asseguren que l'objectiu és seguir treballant per posar a l'abast de tothom el món de l'art: “Volem arribar a ser el Privalia dels llibres d'art”, conclouen.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.