Una taula de surf de neu per cada peu
Twinboards és una alternativa més lleugera i que ofereix més llibertat de moviments
“Ara quan som a les pistes ja no ens miren estrany i ja ens reconeixen que portem els twins”. Així és com anomenen els aficionats de les taules de surf de neu aquesta nova modalitat. Es tracta de dues taules de surf, una per cada peu i dissenyades amb els mateixos materials que les taules de neu, però amb versió reduïda. La posició per esquiar i la fixació amb les botes són les mateixes que les del surf de neu, però els aficionats guanyen llibertat en els moviments. Un dels apassionats dels twins és el seu creador, José Barroso. “La sensació és que es pot dominar millor i que tens més facilitat per aguantar l'equilibri. Per girar no cal clavar els costats i això et fa caure menys”. Aquest jove emprenedor no s'ho va pensar dos cops a traslladar la idea que va veure a una empresa dels Estats Units per fer la seva pròpia versió de petites taules de surf bessones. “Als Estats Units es fan servir per a fer entrenaments ja que no donen tant marge d'error i milloren molt més la posició dels corredors”, explica. Les twins a més de ser més lleugeres, també són més econòmiques que una taula de surf, amb un cost de 195 euros. Això i el fet ocupen poc espai per transportar són d'altres avantatges a tenir en compte. Barroso però va més enllà i assegura que és un producte amb molta projecció. Ho compara amb l'evolució de l'skate i els patins en línia, per la versatilitat en moviments. L'empresa ja s'ha posat en contacte amb les federacions d'esquí perquè tinguin en compte el producte pels principiants. “És molt més fàcil pel qui comença tenir aquesta llibertat per moure's i sense el pes d'una bóta dura que és un problema pels més petits. Amb els twins pots caminar i córrer i encara que caiguis t'ho passes bé ”.
Segons explica aquest emprenedor que acaba de traslladar-se al Tecnocampus de Mataró els dos primers anys s'ha dedicat a fer prototips per acabar portant-los a la Xina per fabricar-los allà. “Tota la inversió inicial ha sortit de la butxaca perquè a nivell de finançament no em tingut cap facilitat ni per part dels bancs ni les institucions”. L'empresa ha participat durant aquest temps a fòrums d'inversors però fins ara sense cap resultat. “Hem nascut en el pitjor moment de crisi, però espero que quan remunti ja tindrem un recorregut i haurem pogut facturar en aquest temps”, explica convençut de que el producte anirà guanyant adeptes un cop es doni a conèixer i millori la situació econòmica. “Ara costa que la gent es gasti diners en renovar el material per practicar esports de neu, però a França per exemple i més amunt la cosa canvia. Tenen ganes de provar coses noves i canviar el material cada temporada”. Coincidint amb l'aturada en el consum intern l'empresa ja ha buscat les primeres comandes a l'exterior. “Aquí si veuen que a fora funciona ho compraran. El mercat nacional està tancat a cap novetat i menys si són fetes per gent del país”, apunta.
Twinboards es va presentar aquest any a la fira Ispo de Munich, on es deixen veure les principals marques d'esports de neu i de risc extrem. “Vam tenir molt bona acollida i moltes visites perquè era un producte nou i la gent està cansada del mateix”. Tot i això, Barroso reconeix que és un producte que necessita una forta inversió en promoció per donar nom a la marca. “Ara ens em de fer visibles i això vol dir poder fer circuits a pistes o patrocinar corredors professionals i això centrarà els nostres esforços ”. També estan treballant per poder treure al mercat les fixacions estàndard que es fan servir personalitzades amb la seva marca.
L'empresa amb una plantilla inicial de 4 persones ha facturat unes 200 taules, a països com Polònia, Finlàndia, Txèquia, França, Itàlia o Alemania. Arran de la fira comercial ja té distribució a Noruega per la temporada vinent i està pendent de tancar un contracte a sud-amèrica per comercialitzar el producte a l'Argentina, Xile i Brasil. El director comercial, Àlvaro López, coincideix que ara s'ha de vèncer la por i desconfiança amb un producte nou. Pel 2013 hi ha la possibilitat de tancar vendes a Japó, Rússia i fins i tot a la pista indor de neu de Dubai.