Emprenedors

El gimnàs entra al menjador

Neix Ictiva, un portal en línia amb vídeos i assessorament esportiu per a tota la família

Per poc més de 3 euros al mes l'usuari pot accedir als serveis del portal esportiu
L'oferta d'activitats inclou sessions per a embarassades, nadons o gent gran

Vostè engega el televisor de casa i, com si fos un canal més, pot triar quina sessió esportiva farà avui. Sap que el monitor farà tota la sessió, d'uns 20 minuts, amb vostè. I passades aquestes primeres sessions, podrà fer-ne d'altres de més avançades i anar intercalant diferents disciplines, les que vostè triï i trobi més adequades a les seves necessitats i situació física. Això ho fa possible la plataforma esportiva en línia Ictiva (www.ictiva.com), que acaba de néixer, impulsada per tres emprenedors de Granollers. És una plataforma esportiva per internet que ofereix activitats per a tota la família, amb un servei de seguiment i d'assessorament, a través d'un entrenador en línia, i un espai on compartir l'experiència amb altres usuaris. És, tal com l'anuncien, un “gimnàs 2.0 per a tota la família”.

Com funciona aquest portal? És una plataforma accessible des de qualsevol dispositiu amb connexió a internet. Però, tot i això, està pensat sobretot perquè la gran quantitat de vídeos amb sessions gimnàstiques es vegin a través del televisor. No en va, els vídeos han estat filmats amb alta definició, fet que n'assegura la màxima qualitat. “Tots els dispositius amb connexió a internet hi poden accedir, però apostem per la televisió, l'Smart TV és el dispositiu idoni”, va explicar Orlando Pérez, un dels impulsors de la plataforma, que es va presentar fa pocs dies a Barcelona, amb la presència dels exfutbolistes Víctor Muñoz i Pichi Alonso.

Si es presenten com un gimnàs per a tota la família és perquè així és la seva oferta esportiva: el portal disposa de 21 sales o activitats diferents i adequades per a cadascun dels seus membres. Això vol dir que inclou des d'exercicis de prepart i postpart, massatges per a nadons o exercicis per a gent gran, fins a d'altres d'habituals als gimnasos ortodoxos, com ara aeròbic, ioga, estiraments, steps, relaxació i fitness, però també dansa del ventre i boxa, per esmentar-ne només alguns. Hi ha, en total, més de 270 vídeos tutorials enregistrats amb setze professors del “més alt nivell”, seleccionats d'entre un centenar de monitors. Les sessions estan dissenyades per nivells, i són d'intensitat i dificultat progressives. “Tots els vídeos comencen i acaben l'activitat amb l'usuari, fan la sessió sencera, com en un gimnàs”, remarca Jordi Marsal, un altre soci. “I estan fets amb el màxim de qualitat que ara es pot veure”, precisa Sergio Recio, el tercer dels socis. Procedents de l'àmbit esportiu i de les finances, els tres socis van començar a coure el projecte fa un any i mig, al centre audiovisual de Roca Umbert, a Granollers, com una via per reinventar-se enmig de la crisi. Un altre aspecte innovador del projecte és la interacció entre l'usuari i l'entrenador virtual: Ictiva pot crear una rutina personalitzada per a cada usuari, que pot anar associada a una dieta per millorar les prestacions, gràcies a l'assessorament de l'Agrupació de Dietistes Nutricionistes Especialitzats en Esport de Catalunya. El magazín en línia amb notícies i consells sobre el món de l'esport, la salut, el benestar i la bellesa, el punt de trobada a les xarxes socials i una botiga en línia són altres serveis complementaris del portal. Un caràcter complet que és el que el distingeix d'altres experiències esportives per internet. “El que hem fet és la resolució de moltes petites coses que hi ha a la xarxa, però no existia cap plataforma que donés un servei total i per a tota la família”, destaca Pérez.

Tenint en compte les circumstàncies econòmiques del país, el portal ofereix unes tarifes que intenten ser competitives davant dels gimnasos tradicionals: un abonament anual –de 6,66 euros al mes– permet l'accés a la plataforma i els seus serveis de dos perfils diferents, cosa que vol dir, per tant, que cada usuari paga poc més de 3 euros al mes.

A partir de la seva posada en marxa i una difusió progressiva, els impulsors plantegen ampliar el nombre de vídeos i anar-los canviant, en funció de la demanda, i més endavant implantar serveis complementaris. “Ningú sap com anirà, és una start-up, un negoci que no existia, hem fet disset projeccions vàlides i tampoc ens en creiem cap”, rebla Pérez.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.