Emprenedors

Ingressos i formació per a estudiants

Yes We Campus ofereix una nova manera de treballar en línia a mida per a joves alumnes

L'estudiant s'implica en l'economia familiar i fa estalviar temps i diners
Yes We Campus és totalment transparent i compaginable amb els estudis

Amb dinou o vint anys tenia la necessitat de guanyar diners, i va vendre roses. Això era a la universitat, ara fa set anys. Va descobrir que tots els seus companys necessitaven diners, ja fos per a un viatge de final de carrera, per pagar un curs, etc. A l'any següent s'havia convertit en el proveïdor de roses per als estudiants. Ho va intentar també amb viatges, rams per al dia de la mare i fins i tot arbres de Nadal: “L'estudiant podia recomanar als seus pares que, en comptes d'anar al garden a comprar l'arbre, i gastar-se 45 euros, l'hi podien comprar a ell més barat i ell es quedava una comissió”, explica Yago Zarroca, creador de Yes We Campus.

Fins al 2011 el negoci a partir d'aquests primers quatre productes va anar funcionant molt bé, fins al punt que havia fet una facturació de 450.000 euros. El 2012 va decidir estudiar a fons el model de negoci: va analitzar com amb 30 estudiants havia arribat a vendre aquest total i va preveure que, si en comptes de 30 estudiants en tenia 3.000, es podia convertir en un bon negoci. Així és com va néixer, a final del 2012, el portal Yes We Campus, que s'ha constituït en una eina per facilitar ingressos als estudiants: “És totalment transparent, sense lletra petita, compaginable cent per cent amb els estudis i estalvia temps i diners al propi estudiant, i al seu entorn més proper”, explica Zarroca. I a més, segons destaca el seu creador, constitueix una eina completament formativa: “A la universitat els ensenyen a fer una conferència, a convèncer, a fer treballs, a sintetitzar en trenta segons, a fer un speech d'un projecte, vendre'l i també a negociar. O sigui que estan aprenent els conceptes que reben a la universitat.”

Així, el que en un principi havia de ser una eina comercial s'ha transformat en una eina formativa que podria interessar a les pròpies institucions educatives: “Estem a punt d'arribar a un primer conveni amb una universitat. Em vaig reunir amb el seu gerent i va reconèixer que cada vegada hi ha menys beques per als estudiants. Per això, una eina que permetés obtenir uns ingressos mentre es compagina amb els estudis podria ser molt interessant.

El portal ofereix un seguit de productes diversos que l'estudiant pot anar comercialitzant. Per començar, l'estudiant ha de generar-se un perfil i posteriorment es marca un objectiu, que pot ser, per exemple, de 300 euros al mes, si és que es vol comprar una moto, o necessita pagar-se els 2.000 euros de la matrícula de l'any que ve. A partir d'aquí, Yes We Campus aconsegueix que es vagin generant vendes i comissions per tal que l'estudiant aconsegueixi l'objectiu, promocionant tots aquells productes que veu a la plana web al seu entorn més immediat. Per fer el perfil no cal quota d'ingrés: “Sense condicions estranyes i rares. En tot moment veus els diners que tens, tot és molt transparent. I en tot moment pots retirar els diners, a partir de 30 euros”, adverteix Zarroca.

“Si tu fas la compra del súper de la teva mare”, afegeix, “es fa a través d'una plataforma amb la qual nosaltres hem arribat a un acord i per cada compra de més de 60 euros que ell fa, guanya 10 euros en la primera i 5 en les següents.” Al mateix temps, el noi s'implica en l'economia de la família, diu el creador del portal.

Per a les universitats, el portal pot ser presentat, d'una banda, com una eina formativa i també com una “pedrera d'emprenedors”, assegura Zarroca, que diu que està treballant amb nois i noies de dinou anys que ja tenen una gran inquietud per nous projectes i per implicar-se en la seva pròpia economia. Aquesta relació pot anar, afegeix, molt més enllà, ja que no es descarta que, quan l'estudiant deixa la universitat, pugui seguir treballant per a Yes We Campus com a delegat de zona o representant d'algun dels productes que es comercialitzen.

De moment, el portal cobreix Barcelona, però, segons Zarroca, és una iniciativa per a tot l'Estat i també per a l'estranger, sobretot Europa. No descarta tampoc crear un producte semblant per a altres sectors de la població com mestresses de casa. Ja li han arribat peticions, i també per part de persones a l'atur.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Ingressos i formació per a estudiants

Publicat a