Emprenedors

Els anuncis, servits en capsa de pizza

L'empresa de disseny gràfic Parma Publicitat és pionera en la utilització d'aquest suport

Parma Publicitat orienta els clients i els ofereix pressupostos personalitzats
L'empresa distribueix 90.000 capses anuals a l'Alt Penedès i s'ha expandit a l'Anoia

Con­nec­tar amb el con­su­mi­dor de manera inno­va­dora i ori­gi­nal. Aquest és l'objec­tiu de la majo­ria d'empre­ses i una bona manera d'acon­se­guir-ho és anun­ciar-se a les capses de pizza que han ideat Josep Maria Pardo i Lucas Márquez, els dos dis­se­nya­dors gràfics que hi ha dar­rere de Parma Publi­ci­tat. Els joves, pio­ners en la uti­lit­zació d'aquest suport a Cata­lu­nya i a l'Estat, van fun­dar el negoci la tar­dor del 2011 per ofe­rir solu­ci­ons gràfiques i publi­citàries a empre­ses i par­ti­cu­lars, tot i que les pri­me­res capses de pizza no van veure la llum fins fa poc més d'un any. Des de lla­vors, Parma Publi­ci­tat s'ha con­so­li­dat a l'Alt Penedès, d'on és ori­ginària, i ara tot just s'ha expan­dit a l'Anoia. Els anun­cis inclo­sos en les capses són de comerços de pro­xi­mi­tat i, gràcies a aquest for­mat, són més direc­tes. “És una manera dife­rent d'anun­ciar-se, la publi­ci­tat impacta visu­al­ment i entra a casa mit­jançant el con­su­mi­dor, que se la mira en un moment d'oci i, nor­mal­ment, en com­pa­nyia”, des­ta­quen aquests empre­ne­dors.

En Josep Maria i en Lucas van estu­diar junts i sem­pre havien vol­gut ini­ciar un pro­jecte en comú, una il·lusió que han fet rea­li­tat sense dei­xar-se espan­tar per la crisi. “Volíem una idea impac­tant i se'ns va ocórrer fer publi­ci­tat en capses de pizza; ens vam posar a tre­ba­llar en la imatge cor­po­ra­tiva, vam fer un pro­to­tip i vam començar a bus­car anun­ci­ants”, recor­den. Es van mar­car com a pri­mer objec­tiu l'Alt Penedès, on viuen, i en aquests moments hi dis­tri­bu­ei­xen 90.000 capses anu­als a través de dotze piz­ze­ries arte­sa­nes de Vila­franca, Santa Mar­ga­rida i els Mon­jos, Sant Sadurní d'Anoia i Sant Martí Sar­roca. Fins ara, els joves s'han diri­git sobre­tot al comerç local i el pro­ducte ha encai­xat bé. “Ofe­rim anun­cis de qua­li­tat i direc­tes, a més d'una atenció per­so­na­lit­zada al cli­ent: l'ori­en­tem a l'hora de fer l'anunci o la pro­moció, tenint en compte allò que fun­ci­ona millor, ens adap­tem a les seves neces­si­tats i fem pres­su­pos­tos a mida.”

Les capses de Parma Publi­ci­tat tenen una durada de dos mesos –que ser­veix per bus­car nous anun­ci­ants– i les fabrica una empresa dedi­cada al cartró que també impri­meix els anun­cis. L'exclu­si­vi­tat és el segell del negoci, ja que les capses no inclo­uen publi­ci­tat de piz­ze­ries ni res­tau­rants, i només s'hi anun­cia una empresa per sec­tor en cada uni­tat, és a dir, no hi ha com­petència. Però, i què gua­nyen les piz­ze­ries? “Les capses els sur­ten gra­tis i només els dema­nem que renunciïn al logo­tip; de fet, amb l'actual situ­ació econòmica, ja n'hi ha mol­tes que fan ser­vir una capsa genèrica”, indi­quen els empre­ne­dors. Ells repar­tei­xen les capses i les piz­ze­ries només han de pagar el trans­port, una des­pesa més aviat simbòlica. “Apor­tem el nos­tre gra­net de sorra en plena crisi: aju­dem les piz­ze­ries, que no han de pagar per les capses; la gent s'estal­via uns diners amb els des­comp­tes que s'anun­cien i es pro­mo­ci­ona el comerç de pro­xi­mi­tat”, afir­men.

Els dos joves van començar a bus­car anun­ci­ants a porta freda i han anat apre­nent a fer de comer­ci­als dia rere dia. Un cop s'ha publi­cat una capsa, donen l'opor­tu­ni­tat als cli­ents de tor­nar a anun­ciar-se en la següent uni­tat i, de fet, hi ha algu­nes empre­ses que ja els han dema­nat un con­tracte publi­ci­tari a mida. “Ara que hem ela­bo­rat bas­tants uni­tats , la intenció és anar a bus­car empre­ses més grans per fer anun­cis que ocu­pin tota la capsa”, expli­quen. De moment, ho han acon­se­guit a l'Anoia, on tot just acaba de sor­tir la pri­mera uni­tat, que inclou un únic anunci d'un con­ces­si­o­nari de cot­xes. Parma Publi­ci­tat ha començat dis­tri­buint 7.000 uni­tats a la zona, a través de nou piz­ze­ries situ­a­des a Igua­lada, Vila­nova del Camí, Piera i Calaf, i el següent pas serà expan­dir-se al Gar­raf, on l'empresa ja ha con­tac­tat amb dotze esta­bli­ments. Els seus res­pon­sa­bles, però, no es posen límits. “La idea és cobrir tot Cata­lu­nya a poc a poc i, de fet, si algun cli­ent volgués anun­ciar-se a tot el país, bus­caríem les piz­ze­ries i no hi hau­ria cap pro­blema”, afir­men. L'empresa fa difusió dels anun­cis de cada capsa a través del per­fil de Face­book Parma Dis­seny i ofe­reix tot tipus de pro­duc­tes rela­ci­o­nats amb el dis­seny gràfic, des de tar­ge­tes fins a xapes, car­tells, rètols i plànols i ani­ma­ci­ons en 3D.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.