Emprenedors

Una comunitat global per impulsar projectes

Dos empresaris metal·lúrgics desenvolupen un portal de contactes per facilitar la posada en marxa de tot tipus d'iniciatives al món

Hem perdut la virtut de tirar endavant idees sense res a canvi i només per il·lusió

“Cap altra idea que tin­guem no es que­darà al pap.” Aquesta pro­mesa de joven­tut que fa anys es van fer Car­los Borda, fabri­cant de maquinària per a la cons­trucció, de Bada­lona, i Jesús Rojo, empre­sari de sub­mi­nis­tra­ments per a la indústria, de Gra­no­llers, explica, en part, que avui siguin els pro­mo­tors d'una comu­ni­tat vir­tual per fomen­tar els pro­jec­tes empre­sa­ri­als i pro­fes­si­o­nals de tot tipus a escala inter­na­ci­o­nal.

Borda gira la vista enrere algu­nes dècades i recorda el dia que, pla­ni­fi­cant un cap de set­mana d'esquí, van ado­nar-se que el cotxe que els havia de por­tar a les pis­tes no era prou gros per a ells i tot el mate­rial. Aquell mateix dia, van començar a dis­se­nyar un cofre per al sos­tre del vehi­cle que podria ser la solució per a mol­tes altres per­so­nes. Només els va atu­rar la falta de diners per ende­gar la pro­ducció indus­trial. “Dos anys després d'aban­do­nar, vam veure un cotxe ale­many que pas­sava davant nos­tre amb un cofre al cap­da­munt simi­lar al que havíem som­niat; va ser aquell dia que ens vam pro­me­tre no llançar la tova­llola mai més”, explica Jesús Rojo.

I la prova de foc per a aquell jura­ment va sor­gir quan, ara fa uns cinc anys, Car­los Borda va tenir la neces­si­tat d'ori­en­tar-se cap a l'expor­tació com molts altres empre­sa­ris cata­lans. Neces­si­tava dis­tribuïdors per als seus pro­duc­tes a l'exte­rior i va pen­sar que inter­net seria la res­posta. Però, després de molt bus­car, va arri­bar a la con­clusió que no hi havia una pla­ta­forma de con­tac­tes glo­bal ade­quada per a allò que bus­cava i que mol­tes pimes que esti­gues­sin ence­tant pro­jec­tes d'inter­na­ci­o­na­lit­zació es podrien tro­bar en les matei­xes cir­cumstàncies. Per això va deci­dir crear-ne una.

Busi­ness Rela­ti­ons Mana­ger (BRMa­na­ger) va veure la llum fa un any després d'uns altres qua­tre de desen­vo­lu­pa­ment i d'uns 200.000 euros inver­tits, “sense comp­tar les hores dedi­ca­des”, pun­tu­a­litza Rojo. El resul­tat és un por­tal que va molt més enllà de la idea ini­cial que fos una eina de suport a la inter­na­ci­o­na­lit­zació i és una pla­ta­forma de con­tac­tes per fer rea­li­tat qual­se­vol tipus de pro­jecte, des d'una expansió comer­cial a cer­car per­so­nal, empren­dre un negoci, bus­car inver­sors o tro­bar feina.

En aquests moments, té uns 3.000 usu­a­ris entre empre­ses, pro­fes­si­o­nals, uni­ver­si­tats, cen­tres de recerca, ins­ti­tu­ci­ons i ONG. I s'han pre­sen­tat uns 230 pro­jec­tes, entre els quals el d'un empre­ne­dor valencià que vol crear una cadena de peti­tes boti­gues de que­viu­res de barri, una ONG que vol mun­tar un cen­tre d'atenció a la gent gran a Colòmbia i diver­ses ini­ci­a­ti­ves del sec­tor de la cons­trucció al Bra­sil.

Borda i Rojo tenen clar que un dels fac­tors crítics és incre­men­tar el nom­bre d'usu­a­ris, per això volen pro­mo­ci­o­nar el por­tal entre asso­ci­a­ci­ons empre­sa­ri­als del país per tal que s'impli­quin en la ini­ci­a­tiva. El següent pas serà crear una xarxa de 40 comer­ci­als a tot l'Estat. També volen créixer a Lla­ti­noamèrica. En aquest sen­tit, han tin­gut diver­ses pro­pos­tes per fran­qui­ciar o con­ces­si­o­nar el por­tal en alguns països. També ente­nen que és bàsic tra­duir-lo a l'anglès per obrir-lo a la resta del món. Però, de moment, volen anar pas a pas. “Pen­sem que la millor guia és la per­se­ve­rança i la paciència”, diu Car­los Borda. En relació amb aquest tema, no con­si­de­ren pri­o­ritària l'entrada de nou finançament, “mal­grat que les nos­tres res­pec­ti­ves empre­ses no van sobra­des de recur­sos”, apunta Borda, i que reco­nei­xen que faria que tot anés més ràpid.

Els dos empre­ne­dors, que tenien escas­sos conei­xe­ments d'informàtica abans de fer aquest pro­jecte, estan espe­ci­al­ment satis­fets de la faci­li­tat d'ús del por­tal i cal­cu­len que està a un 70% del seu desen­vo­lu­pa­ment.

Amics des de la infància, Car­los Borda i Jesús Rojo afir­men amb els ulls bri­llants que ja tenen altres idees que fan cua per desen­vo­lu­par-les.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Una comunitat global per impulsar projectes

Publicat a