Una xarxa social per a viatgers exclusius
Luxus Travel ultima la posada en marxa d'una comunitat virtual destinada al segment dels viatges de luxe
Qui més qui menys ha consultat algun web especialitzat abans de planificar un viatge, a la recerca d'un comentari o consell sobre el destí escollit o sobre els hotels recomanats. Disposar de la valoració d'algú que ja hi ha estat pot ser molt útil a l'hora d'escollir i per això els portals amb informació de viatges han proliferat en els darrers anys. Són, però, webs molt centrats en els viatges de baix pressupost, molt allunyats del turista de 5 estrelles.
Aquest és el segment de viatgers a què es vol dirigir Luxus Travel, una nova xarxa social especialitzada en aquest segment i que vol estar operativa aquest mes d'octubre. “En una primera etapa només s'hi podrà entrar amb invitació, per tal de controlar el procés i realitzar els darrers ajustos tècnics per després obrir-la a tothom”, explica David Rodríguez, un dels socis del projecte.
De moment el portal ha llançat una plataforma de venda en línia de viatges exclusius a través d'una aliança amb l'agència de viatges Atlàntida, especialitzada en creuers i viatges d'alt pressupost. “Començar amb aquesta part de comercialització ens permet disposar d'un coixí financer per poder posar en marxa la comunitat de viatgers”, explica David Rodríguez.
La resposta, de moment, està sent força positiva: “En molt poc temps hem aconseguit moure 350.000 euros en reserves de viatges.” Una dada que els emprenedors esperen que els ajudi a tancar una nova tanda de finançament amb inversors privats per internacionalitzar la comunitat cap al mercat europeu i anglosaxó, i amb especial interès també, afegeix Rodríguez, “pels mercats de parla russa”.
Fins ara els sis socis del projecte, que ja dóna feina a deu persones, hi han invertit uns 250.000 euros. “Aspirem a tancar una quantitat similar en aquesta nova tanda de finançament”, destaca Rodríguez.
L'objectiu de Luxus Travel és assolir els 10.000 usuaris en un any en el mercat espanyol. “Aquesta quantitat ja ens semblaria bona si tenim en compte que no estem parlant d'un producte que sigui de gran consum”, explica Rodríguez. Els usuaris podran crear-se perfils, pujar fotografies per compartir les seves experiències amb la resta de la comunitat i compartir informació, consells i altres continguts relatius als destins.
CLIENTS PRIVILEGIATS.
A pesar que tot nou projecte empresarial parteix amb riscos, l'equip de Luxus Travel té al seu favor la carta del segment del luxe, un dels que han patit menys l'impacte de la crisi econòmica i la baixada de consum. Però per a David Rodríguez, més enllà del comportament en consum de les rendes altes, hi ha un altre factor determinant: “Aquesta crisi ha posat en evidència que per poder aguantar en el mercat has d'estar posicionat en el baix cost o en el segment alt perquè el que queda entremig està abocat a desaparèixer, o ets Ryanair o ets Singapur Airlines, i això mateix està passant en tots els sectors.”
A banda de tot això, Luxus Travel vol establir un precedent a la xarxa. “Ara mateix, a internet no hi ha cap producte tan segmentat en el client de luxe com el que nosaltres proposem”, diu l'emprenedor.