Una xarxa social per ajudar les mares
Miximoms vol donar resposta als dubtes de la maternitat connectant mares amb les mateixes inquietuds
Quan Yolanda Bonilla es va convertir en mare es va començar a plantejar que els mateixos dubtes i preocupacions que omplien la seva nova rutina es repetien en totes les mares primerenques. De fet el més habitual entre aquestes mares novelles, sobretot el primer any, és recórrer a internet per buscar respostes a un miler de dubtes, però “tot i que a internet trobes molts blogs i xats sobre maternitat és molt difícil tenir clar quin és l'origen de la informació”, destaca Bonilla. Per això aquesta emprenedora va embarcar els seus companys de feina a la consultora on treballava per llançar una xarxa social especialitzada en mares. L'equip fundador el formen, a banda de Bonilla, Albert Rof, Ismael Miñano i David Torras.
La feina de recerca va començar el 2011 i va ser el passat mes de maig, i coincidint amb el dia de la mare, que l'equip de Miximoms va llançar la primera versió del portal. “Al final les mares el que més valoren és parlar amb altres mares que tenen o han tingut els mateixos problemes per escoltar els seus consells i Miximoms posa la plataforma perquè hi hagi aquest contacte.” Les mares es poden registrar gratuïtament al portal i crear grups en funció d'inquietuds similars com la de mares amb fills celíacs, per exemple. “Un grup força actiu és el de mares emprenedores perquè moltes dones un cop tenen fills es plantegen muntar el seu propi negoci, sobretot per facilitar la conciliació”, explica Bonilla.
Els professionals del món de la pediatria també es poden registrar i aportar respostes i solucions a les preguntes que llancen les mares a la xarxa. “La majoria de les consultes tenen a veure amb l'alimentació i sobretot de temes relacionats amb els nadons.” Per això l'estratègia de Miximoms és centrar-se en aquesta primera etapa a captar embarassades i mares de bebès: “Després podran créixer amb nosaltres perquè la nostra intenció no és centrar-nos només en aquesta primera etapa”, explica.
Contacte amb les marques.
De moment el portal està començant amb marques més petites, però sempre amb la filosofia, explica Bonilla “d'evitar la publicitat indiscriminada a través dels típics bàners, preferim oferir cupons de descompte o patrocinis de seccions dins el portal”. En tot cas l'emprenedora confia en la bona resposta de les marques, ja que diu: “Només en el primer any de vida dels fills es calcula que ens gastem de mitjana entre 7.000 i 12.000 euros, i això només en allò més bàsic, i està demostrat que el 80% de la decisió de compra la pren la mare.”
El portal combina la seva faceta de xarxa social amb la de botiga en línia, un capítol al qual els emprenedors dedicaran part dels seus esforços en els propers mesos per ampliar la gamma de productes. Un altre projecte més de futur serà la internacionalització, un objectiu que ja es té en part treballat perquè entre el 25% i el 30% del tràfic del portal ve de l'Amèrica Llatina.
Nous socis.