Emprenedors

Neix la primera cervesa del Pallars

Dissabte vinent es presenta a la Pobla de Segur CTretze Pirineus, la beguda artesana que es distribuirà a diverses comarques de Lleida

La previsió és produir uns 15.000 litres el primer any amb
dues varietats

A par­tir de dis­sabte vinent ja serà una rea­li­tat dis­po­sar d'una cer­vesa arte­sana a les comar­ques dels Pallars. Dos joves empre­ne­dors del Pallars Jussà, Abel Sánchez i Anna Lafont, que tenen el suport de Joel Bas­tida i Eladi Sánchez, han creat l'empresa Cer­vesa Piri­neus SL, amb l'objec­tiu de pro­duir cer­vesa arte­sana. Dis­sabte vinent es pre­sen­tarà públi­ca­ment la marca CTretze Piri­neus, a la Pobla de Segur. La pre­visió és pro­duir 15.000 litres el pri­mer any, pre­sen­tada en dues vari­e­tats, l'Obaga (més fosca) i la Solana.

Amb la idea de “fer cer­vesa per a tot el Piri­neu des del Pallars”, els dos joves empre­ne­dors van ini­ciar l'aven­tura fa uns dos anys. “Sóc un pallarès inquiet que tre­ba­llava a Bar­ce­lona però volia mun­tar un negoci a la meva comarca i viure i tre­ba­llar allà”, explica Abel Sánchez. Lla­vors va començar a docu­men­tar-se i fer cur­sets rela­ci­o­nats amb la cer­vesa. “Ens vam com­prar una petita equi­pació i vam bus­car una recepta del Pallars”, comenta. Al mateix temps els empre­ne­dors van començar a visi­tar diver­ses micro­cer­ve­se­ries d'arreu de Cata­lu­nya per millo­rar el conei­xe­ment i van deci­dir d'ampliar les ins­tal·laci­ons de la Pobla de Segur.

En un pri­mer moment van ana­lit­zar la idoneïtat d'entrar en el negoci de la cer­vesa perquè a la zona no n'hi havia cap més. A més, tenien l'espai per fer-ho i també els ingre­di­ents bàsics. “Nosal­tres veiem la cer­vesa com una beguda social, i això va en la línia d'altres idees que tenim pen­sa­des per a aquest ter­ri­tori.”

La idea, el dis­seny, la cre­ació, la publi­ci­tat o la recepta, són del Pallars. “La pro­ducció ara es fa des de fora la comarca fins que no tin­guem tots els per­mi­sos a les noves ins­tal·laci­ons de la Pobla”, explica Abel Sánchez, que asse­gura que un cop tot esti­gui en regla, en pocs mesos, faran una cam­pa­nya per arri­bar fins a una pro­ducció de 80.000 litres en un ter­mini de cinc anys. També estan estu­di­ant si han d'ampliar l'oferta de recep­tes de cer­vesa. En prin­cipi, tal com diu el jove empre­sari, seria ela­bo­rar un total de qua­tre vari­e­tats, fins i tot no es des­carta que una sigui una cer­vesa negra.

Els canals de dis­tri­bució seran diver­sos. La venda directa a les boti­gues espe­ci­a­lit­za­des o la res­tau­ració en són dos casos clars. Però un dels punts més des­ta­cats serà, gai­rebé amb tota pro­ba­bi­li­tat, que el Tren dels Llacs, el que va de Lleida a la Pobla de Segur, pugui incloure una visita a les ins­tal·laci­ons de la micro­cer­ve­se­ria, que està a tocar de l'estació. A més, si ens fixem en el nom de la marca, mol­tes comar­ques es podran iden­ti­fi­car amb la beguda arte­sana. La car­re­tera C-13 passa pels dos Pallars, la Noguera i fins i tot el Segrià. A més, tal com diu Anna Lafont, “també es dis­tri­buirà a l'Alta Riba­gorça i fins i tot a l'Alt Urgell”. El fet de por­tar Piri­neus a l'eti­queta hi aju­darà.

Amb el suport de jus­sac­tiu.

La posada en marxa d'aquesta nova empresa a la comarca ha tin­gut l'asses­so­ra­ment, suport i pro­moció de Jus­sac­tiu, una soci­e­tat pública i pri­vada de pro­moció econòmica del Pallars Jussà, que va néixer pre­ci­sa­ment per aju­dar a tirar enda­vant pro­jec­tes empre­sa­ri­als amb l'objec­tiu de crear llocs de tre­ball. Jus­sac­tiu, pre­si­dida per Josep González, pre­si­dent de Pimec i fill del Pallars Jussà, tre­ba­lla en la posada en marxa d'una desena de pro­jec­tes a la zona.

Dis­sabte es pre­sen­tarà la cer­vesa davant la soci­e­tat empre­sa­rial, civil i política de la comarca, però els grups musi­cals hi tin­dran un paper des­ta­cat. Pre­ci­sa­ment una de les idees d'Abel Sánchez és que la cer­vesa sigui només un pri­mer pas. El jove empre­ne­dor ja comença a tre­ba­llar amb la idea que dar­rere la marca CTretze Piri­neus es puguin orga­nit­zar fes­ti­vals musi­cals i altres esde­ve­ni­ments en aques­tes con­tra­des piri­nen­ques. “Volem que la marca ens ajudi a gua­nyar posi­ci­o­na­ment per poder dur a terme altres esde­ve­ni­ments.”

Els empre­ne­dors, molt il·lusi­o­nats amb el pro­jecte que pràcti­ca­ment ja és una rea­li­tat, ja rumien com fer arri­bar aquesta beguda arte­sana més enllà de les comar­ques estric­ta­ment de la demar­cació de Lleida. Però no només això, sinó també poder fer arri­bar altres pro­duc­tes del sec­tor de l'ali­men­tació típics del Pallars (embo­tits, alli­oli de codony, vi, etcètera) cap a indrets més poblats de l'àrea metro­po­li­tana de Bar­ce­lona.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Neix la primera cervesa del Pallars