Emprenedors

Tota l'oferta d'una ciutat en el mòbil

Citihood informa dels comerços, els esdeveniments, els serveis i l'oci de municipis en una única aplicació per a telèfons intel·ligents

Sense fer promoció tenen 3.000 usuaris i un miler de punts geolocalitzats
Volem créixer el 2014 en usuaris i comerços, a més de facturar 6.000 euros al mes

Els smartphones o telèfons intel·ligents s'estan convertint per a la gent en eines indispensables tant per a la vida laboral com social, ja sigui per fer qualsevol compra, reservar taula en un restaurant o conèixer activitats d'entitats, entre moltes altres coses. I gràcies a la seva creixent utilització també han sorgit centenars d'aplicacions que s'han d'anar instal·lant a cada aparell, ja sigui pagant o no, per poder gaudir de tots els serveis que ofereixen. Moltes estan relacionades amb les ofertes dels sectors de l'oci, el comerç o la cultura que es poden trobar a cada ciutat, i quatre sabadellencs han ideat una manera d'agrupar-les en una única aplicació, de manera que faci estalviar als usuaris espai a la memòria dels seus telèfons i temps de consulta. Es tracta de Citihood, i és el que un dels seus impulsors, Jordi Dachs, defineix com a “xarxa de ciutat”, seguint la tendència del concepte d'smartcities.

La idea la va començar a desenvolupar l'especialista en noves tecnologies i bloguer Rafa Fernández en veure la necessitat de buscar una eina que ajudés a guiar-se per una ciutat, ja fos per comprar qualsevol cosa, anar a esdeveniments organitzats, adquirir entrades, saber on menjar... I la idea va començar a agafar forma quan van compartir espai en un viver d'empreses a Sabadell amb el dissenyador gràfic Jordi Dachs, que té l'empresa Micropoint, el tècnic de desenvolupament d'Imaginae.net, Juanjo Raya, i el propietari de la gestoria BIMassessors, José Antonio Moreno. El novembre del 2012 va néixer Citihood i el gener del 2013 es va fer el llançament en plana web i per a mòbils, amb els sistemes Android i per a Iphone.La inversió inicial va ser de 12.000 euros, que es van afegir als 25.000 que van obtenir d'un crèdit ICO que els van concedir. Els primers sis mesos els van destinar a omplir de continguts Citihood i actualment tenen uns 3.000 usuaris que s'han descarregat l'aplicació i gairebé un miler de punts geolocalitzats d'empreses, comerços, centres comercials, marques o franquícies.I tot, com destaca Fernández, “sense haver fet campanya”.

Citihood està concebut per oferir un servei a empreses, però sobretot al petit comerç i als establiments que no tenen prou recursos econòmics per fer la seva pròpia aplicació o que els suposa “massa inversió per un retorn mínim o de massa risc”, ja que encarregar-ne'n una a mida pot costar uns 6.000 euros, explica Dachs. Des de Citihood, i per un preu de 9,95 euros al mes, podran utilitzar la plataforma per tenir un punt al mapa de la ciutat i publicar-hi la informació que vulguin, que sortirà al web i als dispositius dels mòbils, siguin ofertes o promocions de temporada, entre d'altres. L'empresa controla i garanteix que l'establiment sigui legal i habilita un sistema de puntuació dels usuaris, però no perquè hi posin comentaris. “Creiem que els comentaris poden ser molt subjectius i arribar a enfonsar negocis sense merèixer-ho”, diu Fernández. Per això ofereixen una carta de reclamació a l'usuari –com si estigués físicament en un establiment– que només arriba als responsables del negoci perquè en tinguin constància.

En el cas de franquícies o grans marques (Viena, Carglass, Jamaica Coffe Shop, Eurostars Hotels...) negocien un altre tipus de tarifa de moment i no pas el preu per punt geolocalitzat, ja que són conscients que d'entrada els convé tenir el màxim de punts i cobertura a totes les ciutats de l'Estat.

El pla de negocis preveu consolidar-se i créixer el 2014 en usuaris i comerços, a més d'acabar facturant uns 6.000 euros al mes. Pel 2015 volen començar a tenir uns ingressos que els permetin començar a dedicar-s'hi “plenament”, hi afegeix Fernández. A finals de febrer han començat a fer campanyes de promoció locals en eixos comercials. Primer ha estat a Sabadell. Després també ho faran a Terrassa.

Un altre dels productes que ofereixen són aplicacions pròpies als establiments a partir de la seva presència a Citihood a un preu molt més baix.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Tota l'oferta d'una ciutat en el mòbil