Emprenedors

Portar el taxi a la butxaca

Dissenya una aplicació per a telèfons mòbils per demanar un taxi amb comoditat des de qualsevol municipi de l'Estat espanyol

Tenim idees però cap suport de bancs o experts que ens ajudin a tirar-les endavant

José Franco és un edi­tor que no s'atura ni un moment per enge­gar nous pro­jec­tes. Mai ha dei­xat de ser empre­ne­dor i des de fa uns anys no ha vol­gut que­dar enrere ni al marge de les noves tec­no­lo­gies. Tal com ell explica, va ser tre­ba­llant en l'edició d'una guia gas­tronòmica on vol que figu­rin uns 50.000 esta­bli­ments que li va sor­gir la idea de crear una apli­cació per a mòbils per dema­nar amb como­di­tat un taxi. “Era un ser­vei més per a aquests res­tau­rants que podien ofe­rir als seus cli­ents i, per a ells, menys feina”, resu­meix. Així és com neix l'apli­cació Dum­dum­Taxi, que ja es pot des­car­re­gar al Plays­tore i per a Android i aviat per a Iphone i altres dis­po­si­tius com ara tau­le­tes.

Només des­car­re­gant-la i cli­cant et per­met loca­lit­zar la teva posició i apa­reix en pan­ta­lla el telèfon de l'empresa de taxis o la parada més pro­pera on podem tro­bar-ne un, segons les ins­truc­ci­ons que donem. Franco apunta que apli­ca­ci­ons com Gotaxi, Mytaxi o Hailo ja ofe­rei­xen aquest ser­vei en grans ciu­tats com ara Bar­ce­lona i Madrid, on la con­cen­tració de taxis i usu­a­ris és molt ele­vada.

A qual­se­vol lloc.

Dum­dum­taxi per­met en canvi fer-ho des de les pobla­ci­ons més peti­tes fins a grans ciu­tats, on la tru­cada des de qual­se­vol indret té assig­nada, a través dels codis postals, les empre­ses que ope­ren en aque­lla zona. “L'apli­cació posa en con­tacte l'usu­ari amb l'empresa o el taxista garan­tint que el ser­vei serà des de la mateixa població on s'ha fet la tru­cada i man­te­nint l'ordre d'arri­bada a la parada que tenen esti­pu­lat els taxis”, explica.

Per aquest empre­ne­dor, que acorda una quota men­sual a les empre­ses que es bene­fi­cien del ser­vei, l'objec­tiu és col·labo­rar amb el sec­tor i ser un nou canal per incre­men­tar la cli­en­tela. “Aquí tenim l'ús del taxi reser­vat per a dies espe­ci­als: és com la com­pra de flors, una cosa excep­ci­o­nal. Hi ha qui només puja al taxi per anar al tea­tre, a l'hos­pi­tal o a un enter­ra­ment, i s'ha de mirar de can­viar aquest con­cepte”, remarca.

La crisi econòmica, així com l'ele­vat preu del com­bus­ti­ble, tam­poc ha aju­dat el sec­tor, que ja fa temps que es queixa de les llar­gues hores d'espera a les para­des. La demanda de viat­ges ha bai­xat i aquesta manca de cos­tum d'aga­far el taxi encara es nota més a les pobla­ci­ons peti­tes. “La gent que es mou en taxi als pobles s'atre­veix a anar a peu d'una punta a l'altra en comp­tes de bus­car la parada més pro­pera. Per fer aquest tra­jecte la bai­xada de ban­dera els resulta massa cara i, en els moments que estem, si poden, s'ho estal­vien”, asse­gura.

Aba­ra­tir cos­tos.

Dum­dum­taxi ofe­reix la como­di­tat d'avi­sar el taxi només cli­cant el telèfon, però s'ha d'esten­dre el cos­tum d'anar amb taxi. Per acon­se­guir-ho, segons aquest empre­ne­dor, s'hau­rien de bus­car fórmu­les per mirar d'aba­ra­tir el cost del tra­jecte per a l'usu­ari. I una solució, segons diu, seria nego­ciar ali­an­ces entre el sec­tor de l'hos­ta­le­ria i els taxis­tes, ja que tot­hom hi sor­ti­ria gua­nyant. “Als ajun­ta­ments els interessa pro­mo­ci­o­nar el seu muni­cipi i els esta­bli­ments podrien incloure entre les seves pro­mo­ci­ons i des­comp­tes aquest ser­vei als seus cli­ents que garan­teix més viat­ges als taxis­tes”, explica.

Amb l'apli­cació que ara pre­senta i que li ha repre­sen­tat un any de feina, el seu impul­sor està fent un segui­ment de la seva aco­llida a la zona del Maresme, on resi­deix. Reco­neix que no és fàcil tro­bar la com­pli­ci­tat dels pri­mers interes­sats, que són els taxis­tes. “S'ho miren de reüll quan estem par­lant d'una eina que en ple segle XXI els pot afa­vo­rir. Ara tots anem amb el mòbil i no només per par­lar, i això ja no té marxa enrere i anirà a més.” Tam­poc estal­via crítiques a les poques aju­des que reben els empre­ne­dors. “Tenim idees, però cap suport ni dels bancs ni d'experts que ens aju­din a tirar-les enda­vant.”

Més enllà de pre­sen­tar l'apli­cació als ajun­ta­ments i els res­tau­ra­dors, Franco té clar que s'ha de fer una bona difusió a esta­bli­ments i boti­gues amb car­tells on apa­reix el codi QR amb la infor­mació per des­car­re­gar-se l'apli­cació. Només calen faci­li­tats perquè tot­hom acabi dema­nant el taxi des de la but­xaca.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.