Leksport, el portal dels corredors
Cinc manresans creen una botiga en línia d'esports que a més ofereix assessorament
De botigues de material esportiu en línia n'hi ha unes quantes. Que disposin de la col·laboració d'esportistes professionals de la talla d'Agustí Roc (com a responsable de producte), Núria Picas, Just Sociats i Laia Andreu, entre altres, per assessorar els seus clients en running i trail running, només Leksport. Aquest portal creat per l'empresa Fourlek SL de Manresa el novembre del 2013, no vol ser una botiga d'esports més de la xarxa. Leksport és venda en línia però de proximitat. “Aquest és el nostre valor afegit, ser un negoci molt proper al client, el més semblant a una comunitat en línia interactiva de persones que practiquen esport per passar-s'ho bé”, comenta Josep Alberti, director de màrqueting de Leksport. En només quatre mesos ja tenien 7.000 seguidors al Facebook i havien rebut 650 comandes.
L'aposta per la proximitat amb el client “és una inversió que a curt termini és molt poc rendible, però entenem que a la llarga ens ha de diferenciar i donar un plus”, diu Alberti, un dels cinc socis que han posat en marxa Leksport. Aquests emprenedors manresans tenen clar que el preu és un factor determinant a l'hora de comprar per internet, però no és l'únic. La política de devolucions, la rapidesa d'entrega i la gratuïtat dels ports són elements que el client acaba valorant. Tant és així que Leksport ofereix ports gratuïts, independentment de l'import de la compra, a qualsevol lloc de Catalunya, l'Estat espanyol i Portugal. “Hem fet els nostres números i hem decidit que, com a política de màrqueting, preferim gastar-nos uns diners en això que no pas en publicitat”, explica el director de màrqueting de Leksport.
Aquest portal especialitzat sobretot en material de running, trail running i pàdel, a més de roba, complements d'electrònica i una secció a partir de l'estiu dedicada a la natació i al vessant aquàtic del triatló, té a Catalunya el seu principal mercat, tot i representar només un 30%. La resta de comandes es reparteixen entre el País Basc, el País Valencià, Madrid, Galícia, Mallorca i les illes Canàries (on veuen una veta de mercat). Amb tot, Leksport, que no tanca cap porta a l'exportació, sospesa seriosament l'opció de vendre arreu d'Europa, “una possibilitat assumible en un termini relativament curt”.
La consolidació.
Un 70% de les vendes de Leksport són vambes, tot i que en total aquest portal disposa d'una oferta d'unes 10.000 referències de material esportiu de les 100 primeres marques. A banda del descompte inicial d'entre un 5% i un 10% a principi de temporada respecte d'una botiga física, un dels apartats més visitats d'aquest web és la zona outlet, on es poden trobar ofertes a preus rebaixats un 50% o més. Sigui quin sigui el producte, Leksport –amb una plantilla de tres persones a dedicació total– lliura la comanda en un termini màxim de quatre dies.
Fins ara, Leksport ha compartit el magatzem de material amb el de la botiga física 2.0 Sports de Manresa, propietat de Jordi Casas (soci que porta compres i logística), però la intenció és anar separant tots dos negocis i, amb vista als propers mesos, trobar un local per a Leksport a la mateixa ciutat.