El que un ‘mail' pot fer per la seva empresa
Mailify dissenya una eina de màrqueting per correu electrònic pensat per a pimes
és una bona porta d'entrada al món digital per a les pimes
El correu electrònic pot ser una eina de màrqueting molt potent per a les petites i mitjanes empreses, les pimes, sobretot per a aquelles que es volen començar a introduir en el món digital. Aquesta afirmació la té ben clara Paul de Fombelle, director general de Mailify, una empresa emergent dedicada al que es coneix com el màrqueting per correu electrònic. Creada a Barcelona fa tres anys i nascuda gràcies a una companyia francesa del sector, Mailify ha desenvolupat una eina que permet enviar correus electrònics de manera professional.
El projecte, que ha necessitat dos anys de desenvolupament i un període de prova, s'engegarà comercialment el proper 10 de setembre. Segons De Fombelle, la companyia viu el llançament amb molta expectació perquè, fins ara, als usuaris que han provat l'aplicació els ha entusiasmat.
Però què es pot fer, a través de Malify? Què significa això d'enviar correus electrònics de manera professional? El director general de l'empresa divideix el procés en tres fases. En primer lloc, l'eina permet que l'usuari gestioni els contactes (organitzar-los, corregir-los automàticament, detectar si correspon a un home o a una dona...). Després, a través d'una pantalla adaptativa i amb eines com ara una llibreria d'imatges, l'usuari pot muntar el missatge que vol enviar. L'enviament es fa seguint la normativa de protecció de dades i evitant els filtres contra el correu brossa. I una cosa molt important per a De Fombelle és el fet que, un cop s'ha fet l'enviament, se'n pot fer una anàlisi (qui els ha llegit, en què s'ha fixat abans,...). Les conclusions d'aquesta anàlisi poden resultar molt útils i permeten personalitzar els missatges futurs.
Clients potencials.
De Fombelle explica que les empreses del sector de serveis, sobretot les de l'àmbit de l'educació i la formació i del turisme, són les que tenen més consciència sobre la importància del màrqueting per correu electrònic. No obstant això, deixa clar que la necessitat és universal i que abasta tots els sectors d'activitat. “En realitat, on s'experimenta més revolució és en aquelles empreses que mai no s'hi han posat i que ara ho fan”, assegura. Això és el que, segons ell, han detectat en les proves prèvies al llançament.
El director general de Mailify posa l'exemple d'un restaurant amb què han treballat durant els últims mesos. Situat en una zona industrial, omplia les seves taules sobretot als migdies, quan servia dinars. Amb l'assessorament de la jove empresa, el propietari va idear un sistema per escodrinyar informació dels clients: uns estalvis individuals de paper on els demanava dades com el nom, el correu electrònic i la data de naixement, i els oferia participar en un concurs mensual d'una ampolla de cava. A partir d'aquestes dades, va començar a enviar publicitat i ofertes per celebrar sopars d'aniversari quan s'acostava la data que li havia donat cada client. El resultat va ser que molts dies va haver de doblar el servei i d'obrir també a la nit.
Mailify, que té una oficina a Barcelona amb sis treballadors i n'ha obert una altra a Nova York per fer-se un lloc també als EUA, confia arribar a la quantitat de 10.000 usuaris de la versió gratuïta de l'aplicació –que té un límit en el nombre d'enviaments– a principi del 2015. Segons els càlculs de De Fombelle, això es traduiria en un total de 500 a 1.000 clients Premium, és adir, amb serveis de pagament contractats.
El que un mail pot fer per la seva empresa