Comprar les copes abans d'arribar al bar
L'aplicació Drinkets ofereix promocions per a la compra anticipada de consumicions
a València
Drinkets és una aplicació gratuïta per a iOS i Android que permet comprar consumicions amb antelació per a locals de Barcelona i àrea metropolitana oferint descomptes i promocions. L'aplicació suposa una passa més en les compres anticipades en el sector de l'oci, centrades aquest cop en els locals i bars de copes, un segment fins ara molt poc explorat. “Busquem sobretot locals de segona hora, els que tenen entrada, perquè és aquí on els usuaris poden estar interessats en una opció interessant per estalviar diners”, explica Ignacio Espada.
Espada va entrar fa uns cinc mesos a l'empresa com a director general, però també com a soci a través d'una ronda de finançament de 100.000 euros que ha sumat onze petits inversors a Sergio Galiano, fundador del negoci. Drinkets ja treballa amb 25 locals a l'àrea de Barcelona i espera ampliar la llista “en quatre o cinc més per donar per completada aquesta primera fase”, explica. La següent fase s'efectuarà l'any que ve amb l'arribada de l'aplicació a València, primera parada dels plans d'expansió de la companyia. “València compleix totes les característiques que busquem, és una ciutat de dimensions no gaire grans i amb una elevada cultura del botellón i, per tant, d'un públic interessat a pagar menys per la seva consumició”, diu Espada. A més llarg termini, la companyia farà el salt a Madrid i a Eivissa: “Però abans d'aterrar allà, hem d'haver validat el model de negoci i tenir una nova versió de l'aplicació, és una plaça molt important i no ens podem precipitar.”
En pocs mesos l'aplicació ha acumulat 3.500 descàrregues, bàsicament entre joves de 18 a 27 anys, “el perfil és bàsicament el d'universitari, i tenim una proporció similar entre homes i dones”, apunta Espada. Per això Drinkets s'ha convertit en una plataforma interessant per a les marques d'alcohol, que per temes legals tenen molt limitada la seva capacitat per fer publicitat. “En canvi, la llei els permet anunciar-se en la nostra plataforma, i per això ja han vingut algunes grans marques del sector a parlar amb nosaltres.” Un moviment que podria generar una interessant via de negoci complementària per a l'empresa. “Tot i que el centre de la nostra activitat ha de ser sempre l'usuari”, apunta Espada.
A banda de les promocions Drinkets ofereix un sistema de crèdits per fidelitzar i premiar els seus usuaris. “Per cada compra que fas amb l'aplicació acumules crèdits i també en podràs obtenir per cada nou usuari que aportis”, explica l'emprenedor.
De moment, la plantilla de Drinkets la formen quatre persones, i a pesar que l'empresa ja ha començat a facturar Espada afirma que no tenen presa per captar nou finançament a través d'inversors privats. “Primer hem de validar molt bé el negoci”, diu Espada. Un pas lògic però que posa de manifest, diu l'emprenedor, l'escassa aversió de l'inversor local al risc. “Aquí hauria estat impossible que un Facebook, un Instagram, o un Google haguessin tirat endavant, perquè mai haurien trobat finançament, els inversors només volen negocis que guanyin diners a curt termini, però així és molt difícil apostar per projectes que canviïn les coses”, destaca.
L'aversió al risc dels inversors locals la coneix bé, perquè la va viure en primera persona fa un parell d'anys, quan estava al capdavant de Gossip, una aplicació d'intercanvi de xafarderies per a estudiants que en tan sols dos mesos va superar els 25.000 usuaris i que va batre tots els rècords de descàrregues. La polèmica que va suscitar per l'ús que alguns alumnes en feien per a assetjar companys va provocar la fugida d'aquests inversors i la reconversió del negoci, però, mirant enrere, Espada es queda amb la part positiva: “Estar en una terrassa i tenir a la taula del costat un grup de noies interactuant amb una aplicació que feia uns quants dies estava només al teu cap és una sensació irrepetible.”
Comprar les copes abans d'arribar al bar