La xifra d'assistents segons Counterest
L'empresa ofereix una solució tecnològica per comptar persones que ja ha convençut el Metro de Londres, el BBVA i La Pedrera
“Ens semblava inconcebible que, avui dia que els ciutadans generem dades amb tota la nostra activitat, que les decisions es prenen amb dades, no se sabés una cosa tan bàsica com quanta gent hi ha a un lloc.” El director general i un dels fundadors de Counterest, Oriol Tort, diu que aquesta és una de les inquietuds que el van portar a tirar endavant l'empresa. A això, s'hi afegeix el fet que ell, igual que una altra sòcia fundadora, havia treballat en el món de la consultoria per a empreses d'internet, en què l'analítica “és el pa de cada dia”. Se'ls feia evident, diu, que tenia sentit intentar traslladar-ho a l'àmbit físic. I tot es va accelerar per un fet determinant: van conèixer dos enginyers de visió artificial que començaven a desenvolupar tecnologies pel comptatge de persones.
La confluència de tots quatre va ser a l'estiu del 2013. Els quatre socis es va decidir a fundar l'empresa amb la idea de provar si allò que els havia semblat una oportunitat de negoci realment ho era. I la comprovació va arribar aviat quan, a més d'haver aconseguit clients a través de socis distribuïdors, una entitat interessada en la seva tecnologia, es va posar en contacte amb ells: el Metro de Londres. Aquesta institució preparava un projecte conjunt amb la Universitat de Cambridge i necessitava una solució amb un grau alt de fiabilitat. I Counterest la va convèncer que la podia proveir.
Així doncs, van instal·lar un sensor de l'empresa catalana a l'estació de London Bridge, que compta les persones que hi passen. L'objectiu final és fer un model predictiu d'afluència de passatgers per optimitzar els horaris del transport públic. Segons Tort, a partir de les dades que se n'extreguin no només es podrien redissenyar els horaris sinó que fins i tot es podrien arribar a adaptar, sota demanda.
“Per nosaltres, va ser una validació i una injecció de moral que el Metro de Londres ens vingués a buscar”, afirma el director general de Counterest. “Ens va fer pensar que estàvem oferint alguna cosa que realment tenia sentit”, hi afegeix.
Segons Caterina Font, també sòcia fundadora i responsable de màrqueting de la jove companyia, precisament el que en el Metro de Londres van apreciar de Counterest és el que els diferencia dels competidors. Font afirma que l'empresa ha fet un esforç especial per desenvolupar una tecnologia més fiable que la que hi ha.
Nous mercats.
Counterest, que fa uns mesos va guanyar un premi d'emprenedoria del BBVA -fet que li ha permès donar-se a conèixer en el sector bancari-, l'any passat va tancar una roda de finançament que va donar entrada a tres socis capitalistes nous. El reconeixement a què han arribat a través de nous clients, premis i interès d'inversors fa que siguin optimistes amb relació a aquest any. “Tenim sobre la taula diversos projectes d'una envergadura important. Aquest 2015 ha de ser l'any de la consolidació”, explica Tort.