Emprenedors

Preparar l'adéu digital

Tellmebye s'ofereix com una eina de gestió de l'herència digital i la transferència de continguts després de la mort

Acaba de fer el salt
a Mèxic gràcies a
la firma local
Grupo Sowilo

Quan Car­los Jiménez va saber que una amiga de la família havia rebut la dura notícia que patia d'una malal­tia greu i que els met­ges li dona­ven una espe­rança de vida de deu anys, no va poder evi­tar pen­sar què podia fer per aju­dar-la. “Em vaig posar a pen­sar què faria jo, amb un fill petit, com aquesta amiga”, explica, i va veure que no hi havia cap eina que faci­lités orga­nit­zar l'herència digi­tal i pre­pa­rar futu­res trans­ferències de con­tin­gut per als éssers esti­mats.

Aquesta és l'aposta de Tell­mebye i, alhora, el que la dife­ren­cia d'altres por­tals més cen­trats en els aspec­tes legals com ara la pre­pa­ració del tes­ta­ment, explica l'empre­ne­dor. Amb aquesta idea i la incor­po­ració de tres socis ini­ci­als més (David Cer­ri­llo, Pedro Oli­ver i Cris­tina Marín), Jiménez va llançar la pri­mera versió en fase de prova del web a final del 2013.

Avui ja tenen uns 9.000 usu­a­ris de tot el món, i acaba de fer el salt inter­na­ci­o­nal amb la sig­na­tura d'un acord amb la mexi­cana Grupo Sowilo. Jiménez ja pre­para les male­tes per par­ti­ci­par en la fira espe­ci­a­lit­zada Expo Fune­ra­ria, que se cele­brarà els pro­pers 2 i 3 de març a la ciu­tat mexi­cana de Gua­da­la­jara. Allà hi pre­sen­ta­ran un nou pro­ducte que pre­ve­uen comer­ci­a­lit­zar a les funeràries i que pretén des­plaçar l'actual lli­bre de con­do­len­ces, que segons Jiménez, “ha que­dat total­ment des­fa­sat”. La pro­posta de Tell­mebye recull la idea dels memo­rial wall (o murs de memòria) que ja ofe­rei­xen les empre­ses del sec­tor als Estats Units, “però amb un dis­seny molt més potent que per­meti tenir un accés fàcil, i pen­sat sobre­tot per com­par­tir con­tin­guts com per exem­ple una foto­gra­fia d'un viatge que vas fer amb aque­lla per­sona”. I tot això es podrà fer des del mòbil, a través d'un codi d'accés.

Jiménez reco­neix que es tracta d'un model que reque­reix un cert canvi cul­tu­ral. “Cer­ta­ment, a l'Amèrica Lla­tina i Mèxic en espe­cial, o als Estats Units, la mort es viu de manera molt dife­rent, no tan d'esquena com aquí”, però amb tot, con­fien que aquest nou pro­ducte també tin­gui una bona rebuda entre les funeràries espa­nyo­les.

La firma també està cen­trada a poten­ciar una versió nova del por­tal per atraure més usu­a­ris de paga­ment. “Fins ara ens hem cen­trat a ofe­rir més espai de memòria però també volem poten­ciar el tipus de ser­veis que els ofe­rim.” El catàleg és extens i ofe­reix des de la pos­si­bi­li­tat d'enviar records com imat­ges i tex­tos en el moment de morir, fins a assig­nar hereus a tots els con­tin­guts que una per­sona té al núvol, “i que cada vegada en són més”, diu Jiménez.

La pet­jada del Face­book.

També ofe­reix la pos­si­bi­li­tat d'esbor­rar la pet­jada digi­tal i d'esbor­rar, per exem­ple, els per­fils a les xar­xes soci­als. “No pot ser que rebis una noti­fi­cació del Face­book per feli­ci­tar l'ani­ver­sari d'algú que s'ha mort”, explica.

De fet, grans fir­mes com la fun­dada per Mark Zucker­berg estan començant a can­viar la seva política per la pressió, crei­xent, d'aquest tipus de casos. “El Face­book ens vol fer creure que no té manera de saber quins usu­a­ris moren, però això és absurd, ho saben, i hi ha estu­dis que diuen que uns 30 mili­ons dels seus usu­a­ris ja havien mort el 2012, el que passa és que el valor de la com­pa­nyia es basa pre­ci­sa­ment en aquest número, i per això interessa no fer-ho públic.” De moment, l'empre­ne­dor ha inver­tit 120.000 euros en l'empresa, la mei­tat de la qual de seva but­xaca i l'altra mei­tat, gràcies a un soci inver­sor.

Ara Jiménez con­fia en la bona marxa de l'acord a Mèxic per dis­po­sar de fons que per­me­tin acce­le­rar el crei­xe­ment de la com­pa­nyia, “tot i que si veiem que el ritme de comer­ci­a­lit­zació és més lent del que esperàvem, no des­car­tem obrir la porta a un nou soci inver­sor”, explica.

Tell­mebye, que dóna feina -a banda dels socis- a vuit per­so­nes i està ins­tal·lada al Tec­no­cam­pus de Mataró, pre­veu fac­tu­rar aquest 2015 uns 250.000 euros.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.