Eines

Neus Arqués

Analista i autora del llibre 'Tu plan de visibilidad 40+'

“Les distraccions són moltes i la capacitat de captar l'atenció, escassa”

Ens han educat en el convenciment que el talent és necessari i suficient per destacar

“El meu nom és Neus. Sóc escrip­tora i tre­ba­llo com a ana­lista. Ana­litzo l'impacte de la visi­bi­li­tat en el talent. Siguin quins siguin els teus mèrits, si no et veuen, no et com­pren.” D'aquesta manera parla de si mateixa Neus Arqués al seu dar­rer lli­bre, Tu plan de visi­bi­li­dad 40+, adreçat als pro­fes­si­o­nals de la seva gene­ració, la dels baby­bo­o­mers. Fun­da­dora d'una empresa de màrque­ting digi­tal el 2000, Neus fa els deu­res i abans de l'entre­vista ja ha posat el nom d'aquest peri­o­dista a Goo­gle i li comenta algu­nes coses que ha tro­bat.

Tenir visi­bi­li­tat és equi­va­lent a acon­se­guir un bon posi­ci­o­na­ment a Goo­gle?

La visi­bi­li­tat digi­tal és una part cada cop més impor­tant però d'igual manera ho són les rela­ci­ons per­so­nals, les con­ver­ses que tens, etc.
La gene­ració que va néixer en els sei­xanta, els ‘baby­bo­o­mers', tenen incli­nació a la invi­si­bi­li­tat, a pas­sar des­a­per­ce­buts, per què creu que és així?

Per edu­cació i per con­text. Ens han edu­cat en el con­ven­ci­ment que el talent és neces­sari i sufi­ci­ent per des­ta­car: si ets bo et vénen a bus­car sense que hagis de fer res. D'altra banda, el con­text econòmic ho ha afa­vo­rit perquè s'ha basat en la fide­li­tat a una empresa i supe­di­tar la nos­tra visi­bi­li­tat a la seva.
I ara això s'ha aca­bat?

Sí. La crisi ens ha des­per­tat de cop del somni en què estàvem i la vella relació que hi havia entre pro­fes­si­o­nal i empresa ha sal­tat pels aires. Les com­pa­nyies han adop­tat polítiques de con­trac­tació molt més dinàmiques i els pro­fes­si­o­nals estan més abo­cats a la mobi­li­tat labo­ral. En aquest nou entorn la visi­bi­li­tat és clau, però en l'era d'inter­net les dis­trac­ci­ons són mol­tes i la capa­ci­tat de cap­tar l'atenció, un bé escàs. Ens cal un pla de visi­bi­li­tat.
Vostè va diri­gir la Fun­dació Bar­ce­lona Pro­moció per ven­dre la capi­tal cata­lana al món. Es ven igual una ciu­tat que una per­sona?

Sí, o un iogurt o un polític. Podríem dir que de la mateixa forma. Al final per con­fec­ci­o­nar un pla de visi­bi­li­tat el que s'han d'apli­car són les eines del màrque­ting.
Això sona a ven­dre fum.

Perquè el màrque­ting té mala premsa; sem­bla que esti­guis ter­gi­ver­sant la rea­li­tat o mani­pu­lant. Però el màrque­ting és sim­ple­ment allò que ens per­met detec­tar i donar res­posta a una neces­si­tat del mer­cat. Estem en l'era de la trans­parència, amb inter­net la men­tida té les cames molt cur­tes.
Tot­hom pot aspi­rar a gua­nyar visi­bi­li­tat i crear una comu­ni­tat?

Sí, però hem de defi­nir algu­nes coses com ara a qui ens adre­cem. Tirar a tort i a dret és la pri­mera incli­nació però no ens porta enlloc. Hem de pen­sar pri­mer de quina con­versa volem for­mar part.
Pro­met que amb vint minuts al dia n'hi ha prou?

És el que cal­culo que cal per exe­cu­tar el pla. Cal posar-se les piles i ser cons­tant: com­par­tir con­tin­guts en les xar­xes soci­als que has triat, que no són totes, i man­te­nir una con­versa de qua­li­tat: això, uns vint minuts.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.