Veure món sense sortir de l'habitació
Broomx crea un producte d'experiència de realitat virtual en espais físics
Mai abans no havia estat tan fàcil i tan accessible econòmicament viatjar per l'espai o a les destinacions més exòtiques. Des de l'habitació d'un hotel o la teva pròpia ara ja pots endinsar-te en l'oceà i compartir trajecte amb els més sorprenents animals marins o creuar l'estratosfera i contemplar la meravellosa imatge de la Terra.
Les cada cop més popularitzades ulleres de realitat virtual ho han fet possible, no només veure les imatges sinó experimentar les emocions com si ho estiguessis vivint en realitat. Ara bé, l'start up catalana Broomx Technologies ha anat més enllà i ha desenvolupat el primer projector reproductor integrat de realitat virtual que permet viure en un espai físic una experiència de 360 graus sense necessitat de fer servir les ulleres.
Aquest projector que té les mides d'un altaveu i que és mòbil ha despertat molt d'interès en el sector hoteler que el veu com una eina per donar valor afegit a la seva oferta. De fet,a partir de setembre la firma catalana començarà a lliurar-lo a diferents cadenes hoteleres. Esperen, però, en tres anys generar la producció suficient per arribar al públic en general.
El producte i l'empresa que l'ha fet possible van començar a gestar-se a finals de l'any 2012, quan l'estudi de disseny d'interiorisme Serrano Brothers va veure en l'aposta de l'R+D una sortida a l'asfixiant crisi i l'esclat del boom immobiliari, que els estaven posant a la corda fluixa.
Els fundadors de l'estudi Serrano Brothers, Diego i Pedro Serrano, van trobar en Àlex Posada, Xavi Vinaixa i Sergi Lario els millors companys per al nou viatge i van començar a desenvolupar una nova manera de donar valor al disseny d'interior.
A partir del 2013 es van iniciar en les primeres versions del projector i es van posar en contacte amb l'Institut Tecnològic Hoteler, que immediatament es va entusiasmar amb la idea, i van treballar plegats perquè el producte comencés amb una clara orientació cap al sector hoteler.
Fins al 2015 es van dedicar a desenvolupar el projecte, amb una inversió de 250.000 euros amb capital propi i amb línies de finançament de l'ICO. Com explica Diego Serrano, el director de la companyia, durant aquest temps i per garantir-se l'entrada d'ingressos han donat serveis relacionats amb aquesta tecnologia. De fet realitzen produccions audiovisuals per a esdeveniments, fent servir el projector amb experiències de 360 graus. Així ho van mostrar a l'edició del 2015 Mobile World Congress, mitjançant la participació en una habitació immersiva.
Tot i que acaben de posar a comercialitzar el producte, Ignasi Capella, responsable de comunicació de la firma, avança que la idea és seguir investigant i treure-li el major potencial possible amb d'altres experiències que tinguin més capacitat per interactuar o que facin servir les dades d'internet en temps real.
El seu full de ruta té unes bones previsions. De moment la pròxima parada serà al mes de setembre, ni més ni menys que al Sillicon Valley de San Francisco, on Broomx Technolgies ha estat seleccionada juntament amb altres 14 start ups catalanes per participar en una missió comercial.