Focus

Ulleres de sol que enlluernen a internet

Meller es con­ver­tirà ben aviat en una de les històries d'èxit que Face­book des­taca en el seu por­tal per a empre­ses perquè ha basat l'estratègia comer­cial en el màrque­ting en aquesta xarxa social. L'estratègia la van deci­dir els tres fun­da­dors de Meller, Sergi Benet, Marco Grandi i Borja Nadal, poc després de cons­ti­tuir aquesta botiga en línia d'ulle­res de sol a preus asse­qui­bles, al maig del 2014. Ras i curt: tenien pocs recur­sos i van optar per la manera més barata i efi­ci­ent de fer publi­ci­tat a inter­net.

En la seva curta història Meller ha desen­vo­lu­pat una par­ti­cu­lar relació amb el capítol del capi­tal. En els seus ini­cis, la inten­si­tat finan­cera del negoci va ser l'argu­ment esgri­mit per una incu­ba­dora de Kuala Lum­pur –ciu­tat on s'havien tras­lla­dar per fer d'empre­ne­dors després d'aca­bar els estu­dis a Esade - per dene­gar el suport al seu pro­jecte. Això no els en va fer desis­tir i van apro­fi­tar la seva estada a Àsia per con­tac­tar amb fabri­cants xine­sos. De tor­nada a Bar­ce­lona van aple­gar 15.000 euros amb què van fer les pri­me­res coman­des d'ulle­res de sol, que ells van dis­se­nyar. L'estiu del 2014 va ser molt bo, però per com­pen­sar la cai­guda de ven­des de l'hivern van obrir botiga a Austràlia, perquè allà era tem­po­rada alta. Però no va fun­ci­o­nar i a final d'any la caixa dels diners estava eixuta. “Ens vam que­dar sense gaso­lina”, explica Sergi Benet. Van cer­car suport i el van tro­bar a l'acce­le­ra­dora Con­nec­tor, gràcies a la qual van acon­se­guir 40.000 euros.

Ara han incor­po­rar els rellot­ges per ata­car, en part, l'esta­ci­o­na­li­tat, i pre­pa­ren la inter­na­ci­o­na­lit­zació, sobre­tot a l'Estat francès, Ale­ma­nya, Itàlia i Por­tu­gal; després, a l'Amèrica Lla­tina, i, altre cop, Austràlia. El mer­cat exte­rior és el 40% però a final d'any serà més del 50%. El crei­xe­ment és ràpid. El 2015 van fac­tu­rar 500.000 euros i enguany arri­ba­ran als tres mili­ons. Per això, després d'obrir una roda de 200.000 euros, van deci­dir can­cel·lar-la. Gene­ren prou capi­tal.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Ulleres de sol que enlluernen a internet

Publicat a