Emprenedors

Esprémer el viatge al màxim

Una parella crea Way Away i ven rutes per als que fan turisme pel seu compte

A molts ens ha passat algun cop que, en tornar d'un viatge, pensem que si l'haguéssim de repetir escolliríem una ruta més encertada i no cauríem en errades que ens han fet perdre temps i atraccions. Però quan atresorem aquesta informació ja és massa tard, i si volem aprendre de les errades per a la propera expedició o es prepara millor, es busca una agència que ho deixi tot més mastegat i no es perdi cap punt essencial de la nostra destinació.

Per als qui no tenen temps ni habilitats per treballar bé en el viatge abans de sortir ni tampoc els agrada el tipus d'oferta que fan les agències, hi ha una opció en el terme mig de la planificació turística. Es tracta de Way Away, una empresa emergent dedicada a fer rutes de viatges independents de turisme a destinacions de tot el món. L'empresa ha creat una app que permet que qualsevol persona adquireixi les rutes elaborades personalment pels mateixos fundadors. Cada recorregut, que es pot descarregar al mòbil, fa una proposta de viatge en funció dels dies que hi s'hi està així com del pressupost que hi hagi. “T'oferim un plat per no perdre't les atraccions claus de cada destinació però també amb informació pràctica de com anar-hi, restaurants més autèntics i les diferents opcions d'allotjament”, diu Pedro Armangué, fundador de l'empresa emergent i responsable de comunicació.

Al darrere també hi ha Belen Cañete que, amb Armangué, comparteixen professió en el món del màrqueting i la consultoria, parella en la vida personal i, a més, amants dels viatges. Tots dos han estat capaços de convertir la seva passió en una eina més per viure i poder-ho compaginar de manera que almenys quatre mesos a l'any els dediquen a descobrir altres països.

La seva aventura emprenedora té el seu desencadenant en una experiència vital. El 2008 van decidir aparcar les seves feines i assolir un somni compartit de poder donar la volta al món en un any. En aquest temps es van trobar amb les satisfaccions que dóna descobrir nous països, altra gent i molta cultura però també amb l'angoixa d'haver de preparar vint viatges diferents. “Quan ets conscient que potser mai més tornaràs a aquella ciutat et ve la necessitat imperiosa de no perdre't res i de voler aprofitar el temps al màxim”, explica Belen Cañete, que és la responsable de continguts de Way Away.

I d'aquesta experiència en van fer una oportunitat de negoci i van crear l'empresa emergent. “Ens mou, a més, poder compartir amb la resta de la gent els meravellosos llocs per on hem estat”, confessa Armangué.

Així, doncs, Way Away ha optat per diferenciar-se pel fet que cada ruta que ofereixen està elaborada d'una manera manual, a partir de la seva pròpia experiència. La feina de fer les més de 50 rutes que ofereixen no està, per tant, basada en logaritmes. “Nosaltres podem dedicar quatre dies a fer un dia en una ruta, o sopar fins a dos o tres cops per trobar el restaurant que acabarem recomanant”, explica Cañete.

Des que Way Away va començar, l'any 2011, cada any han doblat les vendes. Però no ha estat un camí de roses, “en els negocis digitals costa, i ens ha costat trobar bons proveïdors”, diuen.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.