Emprenedors

Missetern agafa el patró d’alta cuina

Tres experts del món de la indústria emprenen per esdevenir ‘retailers’

Reinventar-se en un sector tradicional com el de la moda i el tèxtil d’alta gamma requereix altes dosis de reflexió i un punt d’atreviment. Els socis de Misstern, Eva Caballé, Albert Borralleras i Ivan Argilés, van veure clar que el model industrial de moda estava desfasat i van fer el seu procés de reflexió particular per a una reinvenció personal i professional en el món de la moda d’alta gamma. El maig del 2016 van decidir iniciar un projecte de retail de roba de dona d’alta gamma que dona la volta de rosca al que coneixem fins ara.

Caballé i Borralleras, amb una llarga trajectòria al sector de la moda i matrimoni des de fa dues dècades, van demanar a Ivan Argilés, provinent de la moda esportiva i les noves tecnologies, que s’incorporés al seu projecte d’emprenedoria, amb un model de negoci diferent.

Missetern és una proposta de moda d’alta gamma a preus més assequibles que se sustenta en una producció pròpia, aposta per la venda directa i se salta així els intermediaris i pot ajustar marges. I no només això, li dona la volta a la manera tradicional d’enfrontar-se a un escandall en la indústria de la moda. “Nosaltres posem abans quin preu volem que tingui un producte i després produïm, tot i que això representi sacrificar marges, però amb el benefici de la rotació perquè ajudi la marca a introduir-se molt més ràpidament”, explica Albert Borralleras.

Així que es van estrenar amb una col·lecció càpsula (de 50 peces), amb un èxit de vendes per sobre de les expectatives. “Les vam portar sense marca a una fira de moda a Alemanya i a un parell de showrooms al Regne Unit i vam començar a vendre més del que eren capaços de produir”, explica Ivan Argilés.

Missetern va haver de posar el fre a la seva tasca comercial però els va fer reflexionar, de nou, que no anaven tan desencaminats en la seva idea.

Menys d’un any després van obrir una botiga pròpia al carrer Mestre Nicolau de Barcelona, amb un to propi. La botiga és un espaiós taller on s’exposen les peces de roba i amb la confecció a la vista, seguint el patró de la cuina d’alta gamma i fent una carta de presentació dels seus orígens industrials

La clienta pot veure com s’està confeccionant la seva peça feta a mida, “No és un concepte nou, ja existeix a Barcelona però tres cops més cars que Missetern”, explica Eva Caballé.

Amb un equip de vuit persones contractades directament que arriben a trenta si s’hi inclouen els col·laboradors externs, Misetern ja té el 50% de les seves vendes al mercat internacional.

Ara com ara venen a nou països mitjançant boutiques d’alt nivell. A Amsterdam, per exemple, han vestit dones que han participat en recepcions de la casa reial. I també s’han vist dissenys seus a Buckingham.

Missetern, que ha nascut amb vocació internacional, planeja créixer en altres mercats replicant el model de botiga atelier primer a Madrid i després a d’altres països. De fet, a la capital espanyola és on no trigaran a tenir la seva botiga.

L’empresa ha estat posada en marxa amb finançament propi dels tres socis, bàsicament els estalvis de la seva vida, però no descarta buscar finançament extern.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.