Empreses

Un negoci de perles

Pearls-Molecular Experience triomfa en els grans esdeveniments corporatius i de luxe amb les seves petites esferes líquides d’aspecte gelatinós, combinats breus de begudes ‘premium’ i sabors ‘gourmet’

La producció industrial permetrà arribar als 7 milions d’unitats l’any

Raúl Roque, de Terrassa, i Pascal Bevan, un francès d’Arles establert en aquesta ciutat del Vallès Occidental, es van conèixer a través de la plataforma Infojobs. El primer buscava una persona que es volgués convertir en el soci per als projectes que tenia en ment. El segon buscava feina. Dotze anys després d’aquesta primera trobada han aconseguit situar la marca Pearls-Molecular Experience entre les firmes que s’han fet indispensables en esdeveniments de gran volada. Les seves petites esferes gelatinoses, farcides dels còctels més exclusius, han conquerit milers de paladars d’arreu del món.

Cap dels dos socis no prové del món gastronòmic ni del sector de l’hostaleria. Roque porta l’emprenedoria a l’ADN des que als 24 va decidir deixar els estudis i crear una immobiliària que construïa apartaments a Punta Cana i els posava a la venda aquí, a més de gestionar-ne també el lloguer. Bevan és enginyer i prové del sector industrial. Va treballar durant anys en una coneguda multinacional francesa dedicada al sector ferroviari. Quan va conèixer en Roque, es dedicava a la venda de dosificadors per a discoteques.

L’aventura de la cocteleria molecular va començar quan uns clients els van regalar un kit de cocteleria que a Bevan no li va acabar de fer el pes i hi va treballar fins fer-se’l a mida. “Un bon dia m’ensenya unes perles que va fer amb el kit readaptat”, explica Roque. Van decidir explotar la idea, treballant a casa de Bevan i posant 400 euros cadascú per a la creació de la nova empresa. Naixia Move Your Mind Group, Mym Group, i Pearls-Molecular Experience, la seva marca. Set anys després, es trobem submergits de ple en el sector del luxe gastronòmic.

De treballar a casa de Bevan van passar a ser llogaters d’un bar que malfuncionava. “Necessitàvem una cuina i vam llogar un bar que tenia en regla tots els permisos que ens calien”, comenta Roque. Més tard va arribar el lloguer d’una nau de 700 metres quadrats a Terrassa, els acords amb marques premium de begudes espirituoses i productes gourmet, la contractació de fins a quinze treballadors i la producció d’1,2 milions de perles a l’any.

Atracció.

“Ens reclamen per participar en grans esdeveniments corporatius i en festes i casaments de luxe, i ara ens estem introduint també en el canal Horeca”, el sector de la restauració i els hotels. Entre els seus clients es troben multinacionals de pes com ara Roche, Novartis, Cisco, BMW, Mercedes-Benz, Porsche, Kawasaki, American Express, Revlon, Vodafone o el banc Mediolanum; hotels com ara Palladium, Vila Padierna, Arts o Hard Rock; i establiments d’oci com Ushuaïa, a Eivissa.

Molecular Experience ja ha iniciat un nou pas en la seva estratègia de vendes i el seu producte comença a estar present en establiments gurmet al detall, on es poden trobar els lots de dues terrines de 12 perles cadascun, de dos sabors diferents, i quatre culleretes de càtering, a un preu de 40 euros; o bé el de cinc sabors distribuïts en cinc terrines, amb un total de 60 perles, i dos bitters, un de picant i un de cardamom, per fer la barreja al gust, a un preu de 99 euros. Els lots també es poden adquirir a través del web molecularexperience.com .

“El pròxim pas és innovar en sabors i maridatges, i aconseguir les patents per internacionalitzar-nos més, per arribar a tot el món”, explica Roque des del seu estand a la fira Alimentària de Barcelona, a mitjans de l’abril passat, quan tot just havia tancat un acord amb un distribuïdor francès i estava pendent de tancar-ne un altre amb un d’italià.

Esmenta també que l’empresa està a punt d’entrar en la producció industrial: “Hem comprat uns motors i ens estem fent les màquines a mida”, diu. Assegura que enguany preveuen arribar al milions d’euros de facturació i, amb la industrialització del procés de producció, “aconseguirem assolir els 7 milions de perles anuals”.

En els esdeveniments, la posada en escena de les perles és espectacular. Cinc columnes il·luminades per leds –una per cada sabor o maridatge– amb els bols de gel on es punxen els petits suports que sostenen les esferes de 2,5 centímetres i 0,7 cl. de volum. Perles de vodka i gerd o roses; vermut de Reus; rom i cafè o fruita de la passió i suc de mango...
Facturació
600.000€
Treballadors
15
Any de fundació
2011

Esclats de còctels per assaborir

“La cocteleria molecular no l’hem inventada nosaltres, la va crear un francès fa tres dècades i després en Ferran Adrià la va introduir a El Bulli. Nosaltres l’hem perfeccionat. Hem innovat en la textura de les perles i les construïm gairebé sense espessidor. Així el líquid flueix millor”, explica Raúl Roque, cofundador de Molecular Experience. La perla s’ha de mantenir en fred. No s’ha de mastegar sinó pressionar-la contra el paladar. Quan esclata, el còctel s’escampa fins a l’últim racó de la cavitat bucal. “Els nostres còctels no es beuen, es degusten”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Publicat a