Empreses

Visyon ultima l’associació amb Probility Media

Referent en realitat virtual i augmentada, Visyon aferma la seva posició als mercats dels EUA i d’arreu amb l’aliança amb un gran grup de formació

La filosofia de Visyon és crear nou coneixement en cada projecte que realitza

L’aventura americana de Visyon, companyia referent en el desenvolupament de tecnologia de realitat virtual i realitat augmentada, a banda d’ampliar-ne el mercat, ha fructificat en la associació amb Probility Media, un grup del sector de formació que aviat cotitzarà al Nasdaq.

Des de l’any passat, la companyia catalana disposa d’oficina oberta a Los Angeles i a Nova York, amb l’estratègia de cultivar les possibilitats de negoci dels mercats de formació i certificació dels EUA, com més va més receptius a fer servir les eines de realitat virtual i realitat augmentada. Com explica el fundador i director de la companyia, Pere Pérez, “l’associació amb Probility Media al mercat dels EUA ens permetrà créixer, tot permetent que Visyon continuï amb la marca i amb els projectes de desenvolupar la seva tecnologia per a projectes adreçats a camps com l’entreteniment o la salut”. Com afegeix Xavier Conesa, director de serveis a clients, “la nostra filosofia de treball és que la recerca per donar serveis a un determinat client ens dona coneixement per oferir nous serveis a altres. És una roda”.

Cap a la formació.

Visyon, malgrat que encara ara materialitza el 50% del seu negoci al camp de l’entreteniment i el branding, on té dipositades les esperances de futur és al camp de la formació, que enguany ja suposarà un 30% d’una facturació que s’enlairarà fins als 4 milions d’euros -el 40% als mercats exteriors–. I no s’ha d’obviar el pes de salut, un 20% del negoci i motiu d’alguns dels projectes més disruptius de Visyon.

Com remarca Pere Pérez, s’està generalitzant “fer servir realitat augmentada i realitat virtual tant en processos de formació de professionals com de control de qualitat. S’ha passat de la digitalització a la virtualització”. Els camps d’actuació són prou amplis: des de simular la conducció d’un toro elèctric per formar treballadors d’una companyia automobilística, a operadors de grua per a la construcció. L’experiència immersiva és una eina valuosa en “tot el que sigui operar grans maquinaris, on el risc laboral és molt alt. Es redueixen costos d’aprenentatge”.

Visyon està en la posició de marcar el camí de l’experiència immersiva després d’haver desenvolupat Telepport, una tecnologia que integra unes ulleres de realitat virtual i una càmera que enregistra a 360º, tot permetent una comunicació immersiva a temps real. L’altra eina fonamental en el coneixement acumulat per Visyon, presentada a la darrera edició del Mobile World Congress, és Vroadcaster, una plataforma de realitat virtual personalitzable que permet el visionat de vídeo en streaming i a la carta. Amb aquesta eina, tant marques comercials com grups dedicats a la formació, l’educació o l’entreteniment poden interactuar amb diversos públics i establir-hi relacions a llarg termini. L’aplicació de Vroadcaster serveix tant per a una junta d’accionistes o la formació interna d’una empresa com per promoure productes de gran consum.

En diversos projectes, Visyon s’associa amb els pesos pesants de la tecnologia, com ara Samsung, que demanda la plataforma de Visyon per gravar a 360º òperes o concerts de música pop, continguts que dipositarà al seu store. Amb Mediapro i Etisalat, operador de telecomunicacions d’Emirats Àrabs Units, ha col·laborat per fer dels partits de futbol una experiència immersiva a l’abast de tots els aficionats, solució que es podria exportar a les lligues europees. En el camp institucional, Visyon ha col·laborat amb l’Agència Catalana de Turisme, amb una cabina exhibida a grans fires com Fitur, on és possible ser espectador de continguts immersius al voltant dels atractius de Catalunya.

Projecció en el camp de la salut

Bancs, marques de roba, clubs de futbol, begudes refrescants, farmacèutiques, etcètera. Els serveis de 360º de Visyon són per a tot, fins i tot a la recerca d’avantguarda a l’àmbit de salut. VisitU, projecte dissenyat per a un centre hospitalari infantil d’Eindhoven (Holanda), consistia a connectar, teletransportar, pacients de llarga durada, equipats amb les ulleres de realitat virtual, a les seves llars i amb els seus familiars, cosa que afavorirà la recuperació. Al Regne Unit, s’ha involucrat en un programa de recerca sobre l’Alzheimer, en què l’aplicació en realitat virtual en diversos entorns ajuda a entendre com visualitza la realitat el malalt.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Publicat a