Economia

Ports de la Generalitat defensa que el port de Palamós sigui frontera Schengen

El president de l’entitat de la Generalitat considera que la resposta de l’Estat a l’hora de descartar la infraestructura és “nefasta pel territori”

El pre­si­dent de Ports de la Gene­ra­li­tat, Isi­dre Gavín, ha avançat que seguirà “defen­sant i llui­tant” per con­ver­tir el port de Palamós en un espai de fron­tera Schen­gen després que l’estat espa­nyol ho des­cartés. El minis­tre d’Inte­rior, Fer­nando Grande-Mar­laska, va decla­rar que aquesta infra­es­truc­tura no és “d’interès gene­ral” per no com­plir els requi­sits comer­ci­als ni de pas­sat­gers.

Gavín ha qua­li­fi­cat aquesta res­posta com a “nefasta pel ter­ri­tori” i creu que “l’Estat no vol ni com­parèixer en les infra­es­truc­tu­res portuàries” de Cata­lu­nya. El pre­si­dent de Ports de la Gene­ra­li­tat ha avançat que aquesta decisió “podria afec­tar a l’hora de cap­tar nous mer­cats o man­te­nir la tendència de crei­xe­ment” que té la infra­es­truc­tura giro­nina.

De fet, Gavín ha deta­llat que “l’acti­vi­tat de cre­uers a les comar­ques giro­ni­nes és un cas d’èxit” perquè cada vegada hi ha un crei­xe­ment més impor­tant del nom­bre de pas­sat­gers que hi fa escala. Per això creu que si el port de Palamós es con­vertís en una fron­tera Schen­gen, podria “man­te­nir la tendència de crei­xe­ment” i ha deta­llat que la infra­es­truc­tura actual de la Costa Brava “pot assu­mir” una cres­cuda impor­tant en nom­bre de cre­uers.

A més, el pre­si­dent de Ports de la Gene­ra­li­tat ha remar­cat que el port de Palamós és “una eina de desen­vo­lu­pa­ment” del ter­ri­tori i per això cal seguir poten­ci­ant-lo, perquè pot apor­tar molts bene­fi­cis a dife­rents nivells a les comar­ques giro­ni­nes.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.