Focus

Espigolar el talent emergent

El Pitching Audiovisual fa projectes renovadors de professionals novells

22 projectes van ser presentats a les productores més importants

Hi ha coincidència general que en l’audiovisual el talent no és pas escàs. De fet, una de les vies de supervivència i impuls del sector, com afirmen tots aquells que es dediquen a la prospectiva, és potenciar l’experimentació, produir en nous continguts i formats, perquè el país es pugui situar entre els que destaquen pel seu poder d’innovació.

Per conrear el talent hi ha esdeveniments com ara el Pitching Audiovisual, que organitza el Clúster Audiovisual, i que serveix perquè els agents més destacats de l’audiovisual puguin espigolar entre tot un seguit de propostes originals, concebudes per professionals debutants, les que puguin arribar finalment al gran públic. És l’activitat central de la Setmana del Talent Audiovisual, que organitza periòdicament el Clúster Audiovisual de Catalunya.

Disruptius.

En el Pitching Audiovisual, s’hi presenten els projectes organitzats en quatre categories: ficció, no-ficció, formats de televisió i noves finestres. És en aquesta categoria en què es poden fer grans troballes de projectes disruptius. En la darrera edició, celebrada el novembre de l’any passat, s’hi van poder contemplar una infoinstal·lació interactiva per a un museu que transporta el visitant a viure la situació bèl·lica a Síria, un fashion film seriat, un videojoc de simulació amb elements d’aventura gràfica i investigació, una plataforma per publicar còmics tot evitant el procés editorial i un plataforma per emmagatzemar correspondència digital.

En la passada edició, el Pitching Audiovisual va servir per connectar 22 projectes de talent emergent amb la indústria audiovisual catalana. Gairebé una quarantena d’estudiants de diverses universitats van presentar en format pitch (presentació verbal concisa) els seus projectes a productores com ara Gestmusic, Brutal Media, Diagonal TV, Filmax, Grup Lavinia, Minoria Absoluta i Planeta, entre d’altres. Val a dir que dels projectes presentats en les tres edicions anteriors, un 35% es troba en fase de desenvolupament i un 15% s’ha finalitzat. Cal fer avinent que en la seva darrera edició, el Pitching va rebre una seixantena de projectes, el triple que en l’edició de fa dos anys, dada que confirma com aquesta gran trobada professional està guanyant importància per fer aflorar les propostes renovadores dels professionals novells.

La darrera gran fita del Pitching Audiovisual ha estat Les de l’hoquei, una ficció que TV3 estrenarà a finals d’aquest mes i que és el resultats del treball de final de grau de quatre estudiants de comunicació audiovisual de la Universitat Pompeu Fabra: Laura Azemar, Natàlia Boadas, Marta Vivet i Ona Anglada. La nova sèrie, que té l’ambiciós objectiu de replicar l’èxit assolit per Merlí, gira al voltant d’un equip d’hoquei patins femení i cobeja acostar-se al públic adolescent a través de l’esport. La sèrie, dirigida per Kiko Ruiz Claverol i Patricia Font, és una producció de TV3, en col·laboració amb Brutal Media.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.