Empreses

Duscholux explora nous canals per créixer

El grup alemany de mampares permet a la filial ibèrica vendre a Europa

La previsió és passar d’unes vendes de 9 milions d’euros, a 30 en cinc anys

La filial ibèrica del grup alemany Duscholux, fabricant de mampares per a la dutxa, ha començat a explorar nous canals de venda davant l’estancament de la distribució tradicional de les botigues de mobiliari per al bany, “que no acaba de sortir de la crisi”, segons indica el director general, Francisco Albertos. El fet és que després d’alguns anys en què la facturació de l’empresa s’ha aturat en els 9 milions amb lleus oscil·lacions, s’ha optat per canviar l’estratègia comercial en tres direccions: entrar en la gran superfície, estimular la venda en el sector contract i potenciar les exportacions.

La primera, per ordre cronològic, és l’entrada en el mercat del contract, és a dir, el dels projectes d’interiorisme per a espais col·lectius com ara hotels, centres comercials, residències i oficines. Recentment, s’ha constituït una nova divisió a l’empresa per captar obres i ajudar al seu desenvolupament. L’objectiu és dinamitzar aquest canal mitjançant la prescripció, però sense arribar a vendre directament al client. Els bons resultats assolits en poc temps fan pensar que serà una de les palanques del progrés de la firma.

Tanmateix, segurament el motor amb més potencial serà el de l’exportació. Fins ara, l’experiència de la filial d’Espanya i Portugal s’ha limitat a projectes puntuals en països com el Perú, l’Argentina i Xile. Per política de grup, tenia vetat vendre a la resta d’Europa, però amb l’arribada a la direcció de l’empresa d’una nova generació de la família propietària, les coses han començat a canviar, i la fàbrica de la Zona Franca de Barcelona, una de les dues del grup a Europa, juntament amb la de Thun a Suïssa, en resultarà beneficiada.

Les dues plantes productives es van fundar molt poc després del naixement de l’empresa a Alemanya, el 1967, i han seguit camins paral·lels però força autònoms. En especial arran de la crisi del 2008. Albertos va assumir la direcció general de Duscholux Ibérica en aquell difícil moment: la construcció es va ensorrar, la despesa interior va marcar mínims i el mercat es va omplir de productes de baix preu de la Xina, Turquia i altres països. Per si no n’hi hagués prou, la fàbrica del grup a Alemanya, un suport per a la planta catalana per desenvolupar producte, va tancar. La facturació va caure dels 21 milions d’euros del 2008 als 9 milions actuals. Per fer front a la situació, i amb mitjans propis, van apostar per la innovació i per fer un producte més competitiu: “Tot el producte que tenim l’hem desenvolupat en temps de crisi”, assenyala Albertos. Ara, la nova direcció del grup vol aprofitar les sinergies i que els productes creats a Barcelona es puguin vendre arreu d’Europa, el mateix que els productes de la planta suïssa aquí. “Les vendes a fora han de ser la nostra catapulta”, assegura el director general, que preveu arribar a unes vendes de 30 milions en cinc anys.

L’últim canal a explorar és la gran superfície. Des de fa molts anys, els productes Duscholux es distribueixen al Corte Inglés i a Bauhaus (propietat de la mateixa família de Duscholux). La intenció és ampliar la presència en altres plataformes del sector. En canvi, la venda directa a través d’internet no està en l’agenda.

Paral·lelament, Duscholux Ibérica està invertint en seguretat del treballador i la productivitat a la planta de Zona Franca. Es tracta d’una fàbrica d’11.000 m², amb dues línies de producció que fan mampares a mida per lliurar en 72 hores. També tenen un magatzem i comercialitzadora a Madrid.

DUSCHOLUX IBÉRICA

Facturació
9 M€
Treballadors
70
Any de fundació
1971
Duxcholux va néixer el 1967 de bracet de Heinz Georg Baus, fuster d’alumini. El 1970 va inventar la mampara de dutxa abatible de plaques acríliques. Poc després, va començar l’expansió internacional i es van crear nous centres de producció i distribució. Avui dia té 11 centres de producció o distribució a Europa i 13 distribuïdores exclusives.
La trajectòria

“Vaig començar tallant perfils d’alumini”

Francisco Albertos va assumir la direcció general de Duscholux Ibérica fa deu anys, en substitució de l’artífex de la filial, Luis Ivan Logarich. En aquell moment, Albertos feia 22 anys que era a l’empresa, on havia ingressat com un operari de base: “Vaig començar tallant perfils d’alumini”, recorda amb orgull. Jove amb empenta, va saber aprofitar les oportunitats i va passar per totes les àrees de producció, materials o qualitat, fins a arribar a ser director de fàbrica. El repte majúscul, però, encara li havia d’arribar: li va tocar gestionar una gran crisi tot just aterrar a la direcció general. Recorda amb amargor la reestructuració de la plantilla, però reconeix que com que coneixia tots els treballador i la situació financera de l’empresa era bona, va poder aplicar criteris d’idoneïtat, sense la pressió d’haver de fer fora els més “barats”, com en altres empreses. Assumeix que la gestió de les persones és un aspecte crític de les organitzacions.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.