Empreses

Doctoralia ja té 25 milions d’usuaris únics a l’Estat

El ‘marketplace’ referma el seu lideratge en la salut en línia tres anys després de l’acord amb DocPlanner

El grup dona servei a més de 30 milions d’usuaris al mes en quinze països

Doctoralia(https://www.doctoralia.es/), el marketplace de salut fundat a Barcelona el 2007, ha confirmat el seu lideratge a l’Estat i als mercats llatinoamericans, impulsat per l’acord de fusió amb la polonesa DocPlanner. El grup ha assolit els 25 milions anuals d’usuaris únics i ha doblat la seva facturació a l’Estat, que l’any passat es va situar en els 2,3 milions d’euros davant de l’1,2 milions del 2017.

“Fa gairebé dues dècades ja donava voltes a això d’internet, i l’any 2000 vaig comprar el domini Doctoralia. La idea inicial que tenia és la que hem acabat fent, però llavors encara era massa aviat per posar-la al mercat”, explica Frederic Llordachs, metge, cofundador i soci de Doctoralia. Ell, juntament amb Albert Armengol, també metge i emprenedor –“a qui havia tingut primer d’alumne i després de becari”–, i David Díaz, company d’escola d’Armengol i fundador d’una empresa de programació de pàgines web, van decidir tirar endavant la idea, que van presentar el 2007, “el mateix any que Steve Jobs va presentar l’iPhone”, assenyala.

Es podria dir que la inversió inicial la va posar Google. “En David ens va comentar un bon dia que poséssim al web uns anuncis nous que acabava de treure Google, els famosos Google Adwords (Google Ads). Nosaltres vam ser dels pocs que els vam incorporar i diria que els únics en el camp de la sanitat. I la proposta ens va anar bé. Avui dia, encara tenim una bona entrada de diners que prové dels Google Ads”, explica Llordachs.

Van estar durant tres anys validant la idea, fins que el 2010 s’hi van posar del tot. “Anàvem creixent en trànsit i serveis i vam pensar que era un bon moment perquè els usuaris comencessin a deixar la seva opinió”, comenta. Doctoralia va ser la primera plataforma a incorporar l’opinió dels usuaris sobre la visita al professional. “Aquest servei va tenir molt bona acollida, tant per part dels usuaris com dels metges, perquè per a ells també ha resultat ser una bona eina per posicionar-se dins de la plataforma.” Llordachs recorda, però, que tenen un estricte manual d’estil i que totes les opinions passen un filtre de bones maneres, “pel bé del mateix usuari i del professional”. Cap insult ni amenaça.

Doctoralia basa el seu èxit en el fet que l’usuari aconsegueixi cita amb el professional que li interessa a través d’internet, de manera gratuïta, ràpida, còmoda i segura. Els professionals també es poden inscriure de manera gratuïta al marketplace i només han d’abonar els serveis de valor que la plataforma els ofereix, com ara la gestió automàtica de l’agenda de visites, a la qual aviat incorporaran logaritmes que faran servir intel·ligència artificial.

Creixement.

Doctoralia va sortir a l’exterior gairebé des que va néixer, i ara es troba a Itàlia, Polònia, Turquia, Mèxic, el Brasil, Xile, l’Argentina i Colòmbia. En aquesta expansió, la fusió amb la polonesa DocPlanner ha estat crucial. “Ells van començar el 2012. A finals del 2013 es van posar en contacte amb nosaltres, amb la intenció de fer alguna cosa junts, però no va ser fins al juny del 2016 que van acordar la fusió.” Naixia així la plataforma de salut en línia més gran del món.

Actualment, el grup DocPlanner ha passat de 275 a un miler d’empleats, dona servei a més de 30 milions de pacients al mes i gestiona prop d’1,5 milions de reserves de visites mensuals, té registrats més de 2 milions de professionals i 2,4 milions d’opinions d’usuaris en quinze països. Té ubicats els centres d’R+D a Barcelona i Varsòvia.

“Som molt complementaris quant a visió de producte i funcionalitats. Nosaltres ens hem retirat de la gestió del dia a dia i estem a la part estratègica”, explica Llordachs. El grup va captar el maig passat 80 milions d’euros per impulsar el seu creixement, donant entrada a One Peak Partners i Goldman Sachs Private Capital Investing, que se sumen als inversors actuals, Piton Capital i ENERN Investments.

“Regalem temps al pacient i fem més eficient l’agenda dels metges”, conclou.

DOCTORALIA

Facturació
2,3 M€
Treballadors
200
Any de fundació
2007
Doctoralia ofereix informació sobre l’especialitat dels metges, on visiten, l’opinió dels usuaris, les asseguradores amb què tenen conveni, el cost de la visita, el contacte directe i la reserva de visita. El marketplace també té el servei “Preguntar a l’expert”, en què els metges responen a preguntes dels usuaris.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.