Gran angular

L’empresa familiar, poc digitalitzada

Un estudi revela el dèficit en digitalització de l’empresa familiar

Els empresaris familiars són conscients que les seves companyies pateixen un dèficit digital: només el 7% dels enquestats a l’estudi NextGen 2019 que elabora PWC, consideren que fan un ús de les noves tecnologies digitals millor que la competència, mentre que un 30% reconeix que ho fa pitjor i un 44% igual.

Les empreses familiars, en un 89%, consideren que on poden afegir més valor afegit a les seves companyies és a l’àmbit digital, segons aquesta enquesta realitzada a partir d’una enquesta realitzada a 1.000 membres de noves generacions d’empresaris familiars. Així doncs, a aquestes empreses familiars hom té clar que la digitalització ha de ser la principal prioritat en què s’han de centrar les seves empreses als anys a venir, a més a més de professionalització i modernització de la gestió, i l’atracció i retenció del talent.

Les noves generacions, que l’estudi anomena NextGen, considera que el canvi tecnològic (63%) és una de les tres principals palanques que estan transformant els seus negocis familiars, només per darrera de la forta competència (70%) i dels nous hàbits de comportament dels consumidors (77%). Quan se’ls pregunta per quines tecnologies poden ajudar les seves empreses a ser més rellevants, aposten per Internet de les Coses (76%); Intel·ligència Artificial (48%) i la Robotització (48%). En un segon terme resten Blockchain (38%) i la Impressió en 3 D (36%).



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.