Empreses

Meteosim s’alia amb Olfasense contra la contaminació odorífera

La firma catalana, referent en modelització de contaminació atmosfèrica, crea amb la multinacional alemanya una plataforma per gestionar les males olors

Meteosim, un dels referents en modelització de contaminació atmosfèrica, ha establert una aliança amb la multinacional alemanya Olfasense per dissenyar una solució integral en la gestió intel·ligent de les males olors i els conflictes que se’n deriven.

L’aliança suposa que les dues companyies comparteixin la seva tecnologia a la plataforma Ortelium, que combina el big data, la intel·ligència artificial i Internet de les Coses, per tal d’assolir una solució per a empreses i entitats públiques l’activitat de les quals genera emissions atmosfèriques amb impacte odorífer a l’entorn. Meteosim i Olfasense han estat desenvolupant aaquesta eina mitjançant un equip interdisciplinar entre Barcelona i Kiel durant els darrers dos anys. Ara ja ha arribat al mercat europeu i llatinoamericà.

400 milions.

A parer d’Oriol de Tera, director general de Meteosim, “respecte a la gestió d’impactes odorífers, sectors com les plantes de tractament d’aigües residuals i indústries com la paperera, química i alimentària representen, només a Europa, un mercat potencial de 100 milions d’euros, mentre que el volum de negoci a tot el mercat global s’estima en més de 400 milions d’euros.”

Ortelium és un atles dinàmic que recull, visualitza, explota i processa dades de sensors d’Internet de les Coses, models numèrics i plans de producció per analitzar l’impacte ambiental d’episodis, tant passats com actuals i futurs, tot facilitant una presa de decisions intel·ligent en temps real per a la gestió d’activitats que generen olors.

Meteosim, amb seu al Parc Científic de Barcelona, i amb oficines a Washington DC i Bogotà, compta amb més de 700 projectes realitzats a 30 països d’arreu del món. L’any 2018 va facturar uns 1,5 milions d’euros, amb un benefici net de 300.000 euros. Amb la consolidació del mercat d’Amèrica Llatina i el creixement previst a Europa i Orient Mitjà, la companyia confia a arribar a una xifra de negoci de 3 milions, el 2021.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.