Opinió

En els moments més difícils també hi ha oportunitats

En aquests moments, a més de les incer­te­ses per la marxa gene­ral de l’eco­no­mia, hi ha el pati­ment per la salut, que al cap i a la fi és el que real­ment importa. Una part molt sig­ni­fi­ca­tiva de les per­so­nes i empre­ses, sobre­tot les més vul­ne­ra­bles, estan molt afec­ta­des nega­ti­va­ment. Ara bé, fins i tot en moments com l’actual hi ha opor­tu­ni­tats per a les noves neces­si­tats que estan apa­rei­xent. És el cas dels pro­duc­tes rela­ci­o­nats amb la salut: gels, mas­ca­re­tes, termòmetres, vita­mina C, tests, mam­pa­res, res­pi­ra­dors, etc. A més, diver­sos comerços i cade­nes de super­mer­cats estan infor­mant que aug­men­ten força les ven­des de pro­duc­tes rela­ci­o­nats amb el con­fi­na­ment, com és el cas d’estris per tallar els cabells a casa, que han aug­men­tat més d’un 600% o el lle­vat per fer pa, que ha aug­men­tat un 1.400%. Un altre sec­tor que està venent molt més és el dels pro­duc­tes fres­cos, com làctics, carn, ous, fruita i ver­dura, i l’electrònica de con­sum.

També hi ha opor­tu­ni­tats per a les empre­ses que apro­fi­ten l’aug­ment de la demanda que es pro­du­eix pel canal en línia. És el cas, per exem­ple, de l’empresa xinesa Lin Qing Xuan, que pro­du­eix cosmètics basats en pro­duc­tes natu­rals i té 300 boti­gues amb 2.000 emple­ats. Arran del coro­na­vi­rus va haver de tan­car les seves boti­gues de la regió de Wuhan. Això va pro­vo­car una reducció de les ven­des del 90%. Imme­di­a­ta­ment després, va trans­for­mar el seu model de negoci, recon­ver­tint més de 100 asses­sors de bellesa de les boti­gues tan­ca­des en influ­en­cers a les xar­xes soci­als, que reco­ma­nen els seus pro­duc­tes fent ses­si­ons en stre­a­ming per impul­sar les ven­des en línia. Gràcies a aquesta mesura, a Wuhan, amb les boti­gues tan­ca­des, les ven­des han aug­men­tat un 200% en com­pa­ració amb l’any ante­rior. Només el dia de Sant Valentí, van acon­se­guir que 60.000 per­so­nes assis­tis­sin a les seves pre­sen­ta­ci­ons en línia i van ven­dre, entre altres pro­duc­tes, 400.000 ampo­lles d’oli de camèlia.

Una mesura simi­lar és la d’empre­ses que acon­se­guei­xen ven­dre en línia pro­duc­tes que fins ara només venien física­ment als seus esta­bli­ments. Per exem­ple, hi ha res­tau­rants que fins ara mai havien fet venda per inter­net, i que estan com­pen­sant el tan­ca­ment amb el llançament de nous pro­duc­tes que venen en línia. Són alguns exem­ples que ens recor­den que fins i to en els moments més difícils, hi ha opor­tu­ni­tats. Ja ho deia Con­fuci: “Quan comença a bufar el vent, alguns cor­ren a ama­gar-se i a res­guar­dar-se’n, i d’altres ho apro­fi­ten per cons­truir molins de vent.”



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.