Infraestructures

Barcelona comença dilluns les obres per reduir un carril a la Diagonal entre Francesc Macià i Roger de Llúria

També s’afegiran 3,6 quilòmetres de xarxa de carril bici a la Zona Franca

L’Ajun­ta­ment de Bar­ce­lona començarà dilluns les obres per reduir un car­ril a l’avin­guda Dia­go­nal, entre la plaça Fran­cesc Macià i el car­rer Roger de Llúria, amb l’objec­tiu de donar més espai als auto­bu­sos tant en sen­tit Llo­bre­gat com en sen­tit Besòs.

El mateix dia ha de començar l’obra per afe­gir 3,6 quilòmetres a la xarxa de car­ril bici de la ciu­tat, en aquest cas a la Zona Franca, entre la plaça Cerdà i el car­rer dels Motors, en dos nous trams uni­di­rec­ci­o­nals d’1,8 quilòmetres cadas­cun a ambdós cos­tats de la via.

Aques­tes són les pri­me­res d’un seguit d’inter­ven­ci­ons anun­ci­a­des a l’estiu per avançar cap a una ciu­tat més sos­te­ni­ble, segura i salu­da­ble i poten­ciar els des­plaçaments a peu, en trans­port públic o en bici­cleta, afirma el con­sis­tori.

Pel que fa a la inter­venció a la Dia­go­nal, l’equip de govern muni­ci­pal subrat­lla que actu­al­ment el tronc cen­tral de l’avin­guda consta d’un car­ril bus i dos car­rils de cir­cu­lació en cada sen­tit. L’amplada del tronc cen­tral oscil·la entre els 15,5 i els 16 metres en els quals s’englo­ben els sis car­rils de cir­cu­lació. Aquesta dis­tri­bució, subrat­lla l’exe­cu­tiu bar­ce­loní, genera que l’amplada del car­ril bus acabi essent massa estreta per al pas dels auto­bu­sos, espe­ci­al­ment en moments de trànsit intens.

Per això s’ha deci­dit reduir els car­rils de sis a cinc. En sen­tit Llo­bre­gat hi haurà un car­ril bus de 3,1 metres i dos car­rils de cir­cu­lació ordinària de 2,8 metres cadas­cun. En sen­tit Besòs hi haurà un car­ril bus també de 3,1 metres i un car­ril de cir­cu­lació de 2,85.

D’altra banda, l’Ajun­ta­ment explica que el car­ril bici del pas­seig de la Zona Franca és una con­nexió d’importància “relle­vant” tant des del punt de vista d’escala metro­po­li­tana com d’escala local i per­metrà con­nec­tar els car­rils bici actu­als del polígon amb la resta de la xarxa ciclista de la ciu­tat. El nou car­ril enllaçarà amb els car­rils bici exis­tents de la banda mun­ta­nya de la Gran Via i també con­nec­tarà amb el car­ril bici del car­rer Mine­ria. A l’extrem sud con­nec­tarà amb els car­rils bici exis­tents al car­rer Motors i al car­rer A.

Aques­tes actu­a­ci­ons se sumen al pri­mer paquet d’inter­ven­ci­ons imme­di­a­tes i d’urgència exe­cu­ta­des durant els pri­mers mesos de la pandèmia, a par­tir de les quals la ciu­tat va sumar 30.000 metres qua­drats per als via­nants amb sec­tors paci­fi­cats. En con­cret es van afe­gir 21 nous quilòmetres de cor­re­dors bici i 17 actu­a­ci­ons de millora als car­rils bus. A banda, es va fer la con­so­li­dació poste­rior dels iti­ne­ra­ris segurs amb la paci­fi­cació de 34 vies secundàries de la ciu­tat.

El con­sis­tori subrat­lla que el Comitè d’Obres i Mobi­li­tat ha tre­ba­llat per mini­mit­zar les afec­ta­ci­ons que aques­tes pri­me­res inter­ven­ci­ons podran tenir sobre la mobi­li­tat ciu­ta­dana. Està pre­vist que les obres aca­bin el 8 de desem­bre.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.