Empreses

Wolters Kluwer inaugura una nova oficina a València

La tecnològica vol seguir creixent per la via de les adquisicions

La companyia ha iniciat dos processos de transformació
La firma tancarà el 2020 amb un creixement per sobre del 5%

Wol­ters Kluwer Tax & Accoun­ting España, com­pa­nyia dedi­cada al desen­vo­lu­pa­ment de solu­ci­ons de software, infor­mació i ser­veis per a des­pat­xos pro­fes­si­o­nals i empre­ses, obre nova ofi­cina a València, que se suma a les de Bar­ce­lona, Bil­bao i Madrid. “Les noves ins­tal·laci­ons donen feina a un equip tec­nològic propi”, explica Josep Ara­gonés, mana­ging direc­tor de Wol­ters Kluwer Tax & Accoun­ting España.

Aquest nou espai s’ha estre­nat després que la filial de la mul­ti­na­ci­o­nal adquirís Ser­vi­soft, una de les seves empre­ses sòcies, amb seu a la capi­tal del Túria, el mes de gener pas­sat. L’absorció va supo­sar la incor­po­ració de 25 nous emple­ats a la firma, i un procés d’incor­po­ració una mica anòmal perquè es va ges­tar enmig de la pandèmia i amb tota la plan­ti­lla de Wolkers Kluwer fent tele­tre­ball.

“València era un mer­cat on crèiem oportú dis­po­sar d’una ofi­cina pròpia i hi vam tro­bar l’opor­tu­ni­tat”, explica Ara­gonés.

L’adqui­sició de la firma valen­ci­ana s’enqua­dra en una llarga llista de com­pres que ha anat regis­trant Wol­ters Kluwer Tax & Accoun­ting España des de fa vint anys.

La seva estratègia d’adqui­si­ci­ons ha estat l’opció esco­llida amb dife­rents objec­tius: o bé per implan­tar els seus ser­veis arreu l’Estat o bé per créixer inorgànica­ment o per incor­po­rar nova tec­no­lo­gia per al seu ser­vei.

“Som una empresa que tra­di­ci­o­nal­ment ha adqui­rit altres empre­ses, que sem­pre hem mirat al mer­cat per poder ampliar el nos­tre por­ta­fo­lis i que bus­quem adqui­si­ci­ons que ens puguin apor­tar valor. De fet, tenim la recerca de noves com­pres empre­sa­ri­als en marxa”, avança Josep Ara­gonés.

Des que el direc­tiu és al cap­da­vant de l’empresa (2007), el negoci que diri­geix ha cres­cut dues vega­des i mitja. Dues ter­ce­res parts del crei­xe­ment han estat orgàniques, i un terç ha estat amb la incor­po­ració d’empre­ses.

Domèstic.

La mul­ti­na­ci­o­nal, que és líder mun­dial en solu­ci­ons de software domèstic en gestió, dona feina a 4.000 per­so­nes a tot el món, fac­tura 4.600 mili­ons d’euros i aposta per la pro­xi­mi­tat.

Així que allà on no tenen ofi­ci­nes pròpies, han anat esta­blint acords mer­can­tils amb empre­ses espe­ci­a­lit­za­des que s’han de cer­ti­fi­car prèvia­ment i que els garan­tei­xen una relació directa amb els cli­ents, “Amb els 300 part­ners que tenim repar­tits per tot l’Estat, dotze dels quals els con­si­de­rem pre­mium, una empresa mul­ti­na­ci­o­nal com la nos­tra pot arri­bar a ofe­rir la pro­xi­mi­tat que demana les pimes”, comenta.

La mul­ti­na­ci­o­nal fa temps que fa ser­vir un model de negoci basat en la subs­cripció, de manera que cada cli­ent paga una quota per poder fer ser­vir els pro­duc­tes de Wol­ters Kluwer. “El nos­tre és un model d’ingres­sos molt recur­rent i, a més, és molt cíclic i lli­gat a la situ­ació de les pimes”, explica Josep Ara­gonés.

L’any pas­sat, el grup va créixer un 4%, i a l’Estat espa­nyol l’incre­ment va estar molt per sobre, amb més del 9%. Han estat, de fet, una de les fili­als que més van créixer l’any pas­sat.

Per al 2020, la filial creu que man­tindrà el crei­xe­ment, tot i que uns punts per sota de l’exer­cici pas­sat. Josep Ara­gonés avança que mal­grat un any tan com­plex com aquest, millo­ra­ran un 5% en fac­tu­ració. “A la nos­tra com­pa­nyia l’impacte dels sotracs, com el de la pandèmia, ens arriba més tard, quan es regis­tren els tan­ca­ments de pimes. És ales­ho­res quan ens reper­cu­teix sobre el nos­tre volum de negoci. Ja som cons­ci­ents que l’any 2021 serà com­pli­cat.”

Ara com ara, la firma aca­para el 35% de la quota de mer­cat de l’Estat espa­nyol en el negoci del sec­tor regu­lat (asses­sors fis­cals, advo­cats, asses­sors labo­rals, etc.) i, de fet, són el soci tec­nològic de les cam­bres de comerç, de col·legis d’eco­no­mis­tes i de patro­nals com Pimec i Fepime.

L’ofi­cina de Bar­ce­lona, on hi ha tot el cen­tre ope­ra­tiu i el hub de desen­vo­lu­pa­ment tec­nològic dona feina a 500 per­so­nes. Les 200 res­tants són a l’ofi­cina de Madrid, on hi ha l’equip de ser­veis i 100 emple­ats més que es repar­tei­xen entre les ofi­ci­nes de Bibao i València.

can­vis.

El grup té en marxa dos pro­ces­sos de trans­for­mació; d’una banda, un model de col·labo­ració amb empre­ses tec­nològiques, per apor­tar més valor als seus ser­veis. Recent­ment, ha sig­nat un acord amb la firma Ivnosys, empresa espe­ci­a­lit­zada en solu­ci­ons d’iden­ti­tat electrònica per incor­po­rar aquesta opció en els seus pro­duc­tes. L’altre procés de canvi, en què tre­ba­llen des de fa més temps, és la trans­for­mació digi­tal de la com­pa­nyia amb l’ús de dades des del núvol. “És una aposta en què el sec­tor està tre­ba­llant.”

innovació

Un 15% de la facturació en R+D

“Invertim el 15% de la nostra facturació en R+D”, explica Josep Aragonès, managing director de Wolters Kluwer Tax & Accounting España.

L’elevada aposta en innovació de la companyia es deu a les exigències del sector per mantenir i desenvolupar productes i solucions en la gestió de despatxos del sector reglat i de pimes. “Els nostres productes requereixen una actualització permanent”, explica el directiu.

A més, el grup disposa d’una plantilla formada per personal qualificat, la majoria experts en gestió empresarial i administració, o bé personal tecnològic.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.