Gran angular

Creuar el moll

El ‘cross docking’ impulsa la logística sense magatzems. XPO inaugura una nau de 13.000 m² a Castellbisbal

Hi ha un total de 104 molls, dels quals la mei­tat, per a la recepció de la mer­ca­de­ria, estan ben arren­gle­rats a un cos­tat de la nau de 274 m de llargària i l’altra mei­tat, per a l’expe­dició al des­ti­na­tari, con­fron­tats a uns 42 m de distància. Pels 13.000 m² de superfície útil que que­den al mig, cada diaes des­pla­cen 3.400 de palets plens de pro­duc­tes. “Entren per un cos­tat i sur­ten per l’altre en el menor temps pos­si­ble”, explica Mas­simo Mar­sili, direc­tor gene­ral de trans­port del sud d’Europa i el Mar­roc d’XPO Logis­tics. Aquest movi­ment de cre­ua­ment del moll és el que dona nom, en anglès, a aquesta moda­li­tat de nau logística: cross docking, i la que XPO acaba d’estre­nar a Cas­tell­bis­bal és la més gran de la com­pa­nyia a la Península. És un error par­lar de magat­zem, ja que és un lloc des­ti­nat a garan­tir un flux cons­tant i fer més efi­ci­ent la cadena de sub­mi­nis­tra­ment: menys temps, menys cos­tos i més pun­tu­a­li­tat.

En aquest sen­tit, un dels ser­veis estre­lla és l’ano­me­nat “com­promès”, que segons Mar­sili con­sis­teix a rebre mer­ca­de­ria de grans cami­ons, repar­tir-la en vehi­cles més petits i fer una dis­tri­bució de mati­nada per boti­gues, de manera que els comer­ci­ants es tro­ben el gènere quan comen­cen la jor­nada labo­ral.

En sen­tit opo­sat, a la nau de Cas­tell­bis­bal també arri­ben cami­ons petits que con­so­li­den la mer­ca­de­ria en grans tràilers que por­ten el pro­ducte a la resta de l’Estat. Per la nova pla­ta­forma d’XPO pas­sen cada dia entre 200 i 220 vehi­cles de diver­ses dimen­si­ons. Des­ta­quen els mega­ca­mi­ons, de 25,25 m de llargària, que con­nec­ten diària­ment la planta amb altres de Madrid i València amb dues freqüències.

El desen­vo­lu­pa­ment de les eines tec­nològiques per seguir la traçabi­li­tat de la mer­ca­de­ria i opti­mit­zar el trans­port ha estat essen­cial per a l’èxit de les pla­ta­for­mes de cross docking, un dels pro­duc­tes més deman­dats de la immo­logística.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.