Gran angular

La indústria dels “influencers”, a la VII Setmana del Talent Audiovisual

Els creadors de continguts de plataformes com Tik Tok o Twitch van creixent com a una via poderosa de generar ingressos a Internet

L’eco­no­mia digi­tal que gene­ren els influ­en­cers de les diver­ses xar­xes soci­als ha estat la pro­ta­go­nista de la pri­mera jor­nada de la VII Set­mana del Talent Audi­o­vi­sual, que se cele­bra des d’avui fins el 3 de desem­bre al CCCB de Bar­ce­lona, i que compta amb la par­ti­ci­pació de 135 empre­ses del sec­tor.

En el pri­mer dia d’aquest esde­ve­ni­ment que orga­nitza el Clúster Audi­o­vi­sual de Cata­lu­nya, hom ha posat el focus en la nova indústria, poc regu­lada i força des­co­ne­guda, dels cre­a­dors de con­tin­guts digi­tals (stre­a­mers, you­tu­bers, tik tokers, influ­en­cers, …). Aquesta nova eco­no­mia digi­tal compta amb 50 mili­ons de cre­a­dors de tot el món, dels quals només 2 mili­ons s’han pro­fes­si­o­na­lit­zat. Aquests cre­a­dors tenen un paper pro­ta­go­nista i estan pas­sant per davant de les pròpies pla­ta­for­mes i dic­ten els con­tin­guts i les tendències, com ha remar­cat alguns dels experts que han par­ti­ci­pat a la jor­nada.

Janira Pla­nes, experta en la cul­tura d’Inter­net, ha des­crit com les pla­ta­for­mes Twitch i Tik Tok, enca­mi­nada a con­ver­tir-se en el nou Face­book, que estan revo­lu­ci­o­nant la indústria audi­o­vi­sual amb nous for­mats, tendències i models de negoci. Aques­tes pla­ta­for­mes, que van pren­dre volada a Espa­nya i a Cata­lu­nya arran del con­fi­na­ment, ofe­rei­xen opci­ons gai­rebé con­tra­po­sa­des: el micro-entre­te­ni­ment de Tik Tok, basat en vídeos curts, con­trasta amb els direc­tes de més de 8 hores de la pla­ta­forma Twitch.

Per la seva banda, el CEO de You­Pla­net, Luis del Val, expert en con­tin­guts i màrque­ting d’influ­en­cers i pio­ner en l’orga­nit­zació de shows en directe pro­ta­go­nit­zats pels cre­a­dors de con­tin­gut a inter­net ha expli­cat com es ges­ten els fenòmens mas­sius amb alguns dels stre­a­mers i you­tu­bers que han creat grans comu­ni­tats a les pla­ta­for­mes. Entre ells, el català Auron­Play, l’stre­a­mer de parla his­pana amb més audiència i segui­dors del món amb 10,8 M de followers a Twitch, seguit per Ibai Lla­nos amb 8,4 mili­ons de segui­dors. Els directe d’Auron­play són els més vis­tos en llen­gua cas­te­llana, amb més de 140.000 espec­ta­dors en directe de mit­jana i més de 2 mili­ons de visu­a­lit­za­ci­ons per vídeo. Aques­tes dades l’han fet ser el número dos del món, només superat pel nord-ame­ricà Tyler ’Ninja’ amb 17,1 mili­ons.

Per la seva banda, Núria Fonollà, pro­duc­tora exe­cu­tiva de Gest­mu­sic, ha expli­cat com van idear i impul­sar el pro­grama Top Gamers Aca­demy, un rea­lity-talent show sobre eSports en què 21 con­cur­sants van con­viure durant 8 set­ma­nes en una acadèmia jugant a vide­o­jocs. Fonollà ha expli­cat les claus d’aquest for­mat inno­va­dor que com­bina la tele­visió lineal amb els direc­tes o els vídeos via pla­ta­for­mes.

Igna­cio Segura, direc­tor gene­ral de la dis­tri­bui­dora inde­pen­dent DeA­pla­neta Enter­tain­ment, ha pre­sen­tat l’aposta de DeA­PLa­neta pels NFTs, actius digi­tals que han entrat amb força al món de l’art, per a col·lec­ci­o­nis­tes, i també en l’àmbit dels cre­a­dors de con­tin­guts.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.