Política

Documents secrets i carpetes buides en l’inventari del decomís a Trump

La llista conté 33 ítems, entre els quals sis documents oficials catalogats com a “alt secret”

També hi consten vuit carpetes buides amb l’etiqueta de “classificat” o que s’havien de retornar

Els agents que van escor­co­llar el mes pas­sat la mansió de l’expre­si­dent dels Estats Units d’Amèrica (EUA) Donald Trump a Flo­rida van tro­bar, entre altres, sis docu­ments ofi­ci­als cata­lo­gats com a “alt secret” i vuit car­pe­tes bui­des amb eti­que­tes de “clas­si­fi­cat” o on s’hi indi­cava que s’havien de retor­nar.

Així ho mos­tra l’inven­tari deta­llat del mate­ria requi­sat que ha publi­cat el web Docu­ment­Cloud aquest diven­dres, un dia després que se celebrés una audiència judi­cial per la demanda plan­te­jada per Trump con­tra el depar­ta­ment de Justícia pel regis­tre dut a terme per l’FBI el pas­sat 8 d’agost.

Segons el docu­ment judi­cial, l’inven­tari consta de 33 ítems, alguns for­mats per un únic arti­cle i altres per diver­sos, que van ser tro­bats pels agents fede­rals a l’ofi­cina de Trump i en una estança d’emma­gat­ze­matge a Mar-a-Lago, una històrica mansió a Palm Beach con­ver­tida en un club pri­vat per l’expre­si­dent, que hi té el seu domi­cili legal.

La majo­ria són docu­ments i foto­gra­fies ofi­ci­als, però també hi ha revis­tes, dia­ris, retalls de premsa, nom­bro­sos lli­bres, peces de roba i regals.

Els agents han inven­ta­riat trenta docu­ments amb eti­que­tes d’“alt secret”, “secret”, “con­fi­den­cial” o “clas­si­fi­cat”.

Les vuit car­pe­tes bui­des tro­ba­des estan mar­ca­des bé amb la lle­genda “clas­si­fi­cat” bé amb la de “retor­nar a la secretària de per­so­nal / aju­dant mili­tar”.

El docu­ment no dóna infor­mació sobre el con­tin­gut de l’inven­tari.

En l’expe­di­ent judi­cial del cas s’hi ha inclòs aquest diven­dres una entrada que avisa que la jut­gessa fede­ral Aileen Can­non aixe­carà el segell que impe­deix l’accés a l’inven­tari i a un informe d’esta­tus sobre el regis­tre mit­jançant una ordre escrita, però fins ara no ha estat inclosa en el regis­tre.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.